کد خبر : 3473
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردین 1400 - 13:53

بیجار پتانسیل برپایی کمپ‌ تیم‌های ملی را دارد/وجود مربیان قهرمان‌پرور لازمه کسب قهرمانی

بیجار پتانسیل برپایی کمپ‌ تیم‌های ملی را دارد/وجود مربیان قهرمان‌پرور لازمه کسب قهرمانی

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار با اشاره به احداث هتل ورزشی و نیز سایر زیرساخت‌های ورزشی، گفت: این شهرستان پتانسیل برپایی کمپ‌ تیم‌های ملی را دارد. افشین فرخیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: در این شهرستان حدود ۲۲ هیات ورزشی فعال وجود دارد که تعدادی از آنها در زمینه

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار با اشاره به احداث هتل ورزشی و نیز سایر زیرساخت‌های ورزشی، گفت: این شهرستان پتانسیل برپایی کمپ‌ تیم‌های ملی را دارد.

افشین فرخیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: در این شهرستان حدود ۲۲ هیات ورزشی فعال وجود دارد که تعدادی از آنها در زمینه قهرمانی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: تیم فوتبال شهدای گروس بیجار در سال ۱۳۹۸ بعد از سه دهه وارد لیگ دسته ۳ کشور شد و پس از انجام ۱۲ بازی و ۸ برد تا این لحظه نتیجه رضایت‌بخشی برای شهرستان کسب کرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار افزود: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ با برنامه‌ریزی انجام شده پنج اردوی تیم ملی در رشته بوکس در رده‌های جوانان، نوجوانان و نونهالان در شهرستان بیجار برگزار شد که حاصل آن ورود آقای بابالو به تیم ملی بود که به مسابقات آسیایی هم اعزام شد و در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در مسابقات جهانی شرکت خواهد کرد.

به گفته وی، همچنین در والیبال نیز ۸ نفر از نونهالان بیجار توانستند وارد مسابقات کشوری شوند و خانم کوثر زمانی در رده جوانان ۸ دوره به اردوی تیم ملی دعوت شده و اکنون نیز در سوپرلیگ کشور فعالیت دارد.

فرخیان ادامه داد: در سال ۹۶ سه نفر از نونهالان صخره‌نورد شهرستان بیجار به مسابقات جهانی مالزی اعزام شدند که در  اسفند ۹۹ نیز یکی اعضای تیم صخره‌نوردی شهرستان بیجار به اردوی تیم ملی دعوت شد.

وی ادامه داد: تیم صخره‌نوردی شهرستان بیجار با حداقل امکانات و دیواره‌های دست‌ساز فعالیت می‌کند و اکنون خانه صخره‌نوردی در بیجار با همین امکانات در حال فعالیت است.

فرخیان خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه اسکیت چند نفر از ورزشکاران این شهرستان به اردوی تیم ملی دعوت شدند و تاکنون در چندین مسابقه قهرمانی نیز شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار در زمینه فعالیت‌های دوران کرونا تصریح کرد: در این مدت سعی داشتیم  تغییراتی در سالن‌های ورزشی این شهرستان از نظر ساختاری انجام داده و آنها را تا حد امکان ترمیم و بازسازی کردیم و تعدادی از کلاس‌های ورزشی به صورت مجازی برگزار شد.

وی یادآوری کرد: با وجود انحلال هیات ووشو این شهرستان از پنج سال گذشته، با یک ساختار جدید این هیات را راه‌اندازی کردیم و دو نفر از بانوان و آقایان را برای گذراندن دوره‌های مربیگری اعزام کردیم و اکنون هیات ووشو در شهرستان بیجار و نیز در ‌حسن‌آباد یاسوکند فعال است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار در ادامه گفت: از سال ۹۱ تا ۹۸ استخر دولتی این شهرستان به دلیل مشکلات ساختاری غیرفعال بود اما در سال ۹۸ با ترمیم‌ و بازسازی کامل اکنون استخر آماده بهره‌برداری است و پس از کسب اجازه‌ فدراسیون برای بازگشایی استخرهای دولتی، این مجموعه نیز بازگشایی خواهد شد.

وی گفت: به دلیل نبود استخر مناسب طی ۹ سال گذشته در حیطه قهرمانی شنا مقامی نداشتم هرچند که بیشتر قهرمانان شنای این شهرستان اکنون در تیم‌های شهرهای دیگر فعالیت می‌کنند اما پس از بازگشایی استخرهای دولتی نسبت به معرفی رئیس هیات و تشکیل دوباره تیم اقدام خواهیم کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار در مورد برنامه‌های آینده برای ورزش این شهرستان گفت: وجود مربیان قهرمان‌پرور برای کسب قهرمانی لازم است و تصمیم داریم در سال جاری کارگاه‌هایی را برای بازآموزی مربیان در این شهرستان برگزار نماییم که بتوانیم در حیطه قهرمانی پیشرفت‌های بیشتری حاصل کنیم.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث هتل ورزشی در ۵ طبقه در بیجار اجرایی شده است که افتتاح آن می‌تواند محل کمپ تیم‌های ملی به دلیل شرایط آب و هوایی و ارتفاع این شهر از سطح دریا باشد که امیدواریم پیشرفت این پروژه با پیگیری‌های لازم در سال ۱۴۰۰ بیشتر از سال قبل باشد.

وی ادامه داد: احداث رختکن در سالن چند منظوره این شهرستان از سال ۹۸ شروع شده و در سال ۱۴۰۰ با تخصیص اعتبار و پیگیری‌های لازم امیدواریم به بهره‌برداری برسد.

به گفته این مسوول، احیای زمین چمن فرسوده و نیز ساخت زمین چمن مصنوعی در روستاهای اطراف این شهرستان در جهت توسعه ورزش روستایی از دیگر برنامه‌های اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار برای سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: نبود وسیله نقلیه مناسب برای اعزام ورزشکاران و اعضای تیم‌ها به مسابقات ورزشی و نیز فرسوده بودن خوابگاه ورزشی در شهرستان بیجار و عدم امکان برگزاری رویداد ورزشی به همین دلیل، از جمله مهمترین مشکلات این شهرستان در زمینه ورزش است.

فرخیان گفت: زمین واگذاری احداث مجموعه ورزشی خاندانقلی به اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار جزء اراضی ملی بود و امکان ساخت سالن ورزشی در آن وجود نداشت و نیز با توجه به پرهزینه بودن این طرح و نیز هزینه بالای نگهداری آن، تصمیم بر آن شد پس از معرفی مکان مناسب، زمین چمن مصنوعی در این روستا احداث شود.

منبع:

https://www.farsnews.ir/kordestan/news/14000114000048/%D8%A8%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%85%D9%BE%E2%80%8C-%D8%AA%DB%8C%D9%85%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.