کد خبر : 3311
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1399 - 16:04

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: گرانی ارز برای جبران کسری بودجه تخلف محرز و نابخشودنی دولت است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:  گرانی ارز برای جبران کسری بودجه تخلف محرز و نابخشودنی دولت است

علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای گفت: گرانی ارز که به تبع آن موجب تورم و گرانی افسار گسیخته در کشور شد تخلف محرز و نابخشودنی دولت است. علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بیجار بام ایران، در خصوص اظهارات اخیر رییس دفتر رییس جمهور درباره نقش دولت

علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای گفت: گرانی ارز که به تبع آن موجب تورم و گرانی افسار گسیخته در کشور شد تخلف محرز و نابخشودنی دولت است.

علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بیجار بام ایران، در خصوص اظهارات اخیر رییس دفتر رییس جمهور درباره نقش دولت در افزایش قیمت دلار اظهار داشت: مجلس ۸ هزار میلیارد تومان ارز۴۲۰۰ تومان برای کالاهای اساسی نهاده های دامی و دارو   برای  بهبود وساماندهی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و جلوگیری از رانت ناشی از افزایش نرخ ارز در لایحه بودجه۱۴۰۰ تصویب کرده  است و از سویی مانع افزایش های دستوری نرخ ارز دولت شود

وی افزود: اگر دولت این  راه نادرست و وناصواب را نمیرفت و مبالغ هنگفت ارز ۴۲۰۰  که پخش شد مدیریت می کرد مطمئینا  ما شاهد اینگونه  لجام کسیختگی در قیمت کالاهای اساسی بویژه دارو و نهاده های دامی نبودیم و قرار بود دولت با ارز ۴۲۰۰   مرغ ۹۰۰۰هزارتومانی را به دست مردم برساند  نه ۲۵۰۰۰ تومانی.

 پس باتوجه به اظهارات ریس دفتر ریس جمهور  مبنی بر افزایش تعمدی نرخ ارز.  در سال۱۳۹۹.متاسفانه باید نتیجه گرفت که عوامل گرانی و سختی معیشت  را علاوه براینکه به تحریم ها و عوامل خارجی مرتبط بکنیم. به ضعف و ناتوانی مدیریت دولت در اداره کشور واجرای اقتصادمقاومتی  دانست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش بی سابقه نرخ ارز در این دولت موجب کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم  گسیخته در کشور شد که به تبع آن زندگی بر مردم بویژه  دهک های پایین جامعه سخت کرد.

نماینده بیجار در مجلس تاکید کرد: که مجلس با تلاش شبانه روزی  خود به جهت تعدیل مشکلات مرد و اینکه سدی در مقابل گرانی و تورم ایجاد کند در موضوعات  عمده از قبیل معافیت طبقات محروم جامعه از پرداخت هزینه آب، گاز، برق و کاهش  اوراق مشارکت، افزایش بودجه عمرانی از ۱۰۴ هزارمیلیارد به ۱۰۹هزار میلیارد تومان، تعیین سقف حقوق مدیران. معافیت های مالیاتی بخش های تولید، کاهش وابستگی منابع درآمدی به فروش نفت، اختصاص منابع درآمدی حاصل از مابه تفاوت نرخ ارز به حمایت از طبقات محروم و یارانه ها اقدامات  قابل توجهی را به عمل آورده است و از هیچ کوششی در راستای کاهش تورم و گرانی و حمایت از تولید و طبقات محروم جامعه دریغ نخواهد کرد.

 منبع:

http://bijarbameiran.com/news/4182/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87-%D8%AA%D8%AE%D9%84%D9%81-%D9%85%D8%AD%D8%B1%D8%B2-%D9%88-%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%AE%D8%B4%D9%88%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.