کد خبر : 3094
تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 - 16:14

خیرین سلامت به شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار کمک کنند

خیرین سلامت به شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار کمک کنند

سنندج – ایرنا – سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: شرایط بحرانی کرونا در شهرستان بیشترین محدودیت تجهیزاتی را برای درمان بیماران به شبکه درمان وارد کرده که برای جبران این کمبودها نیازمند یاری خیرین سلامت هستیم. دکتر امیر مرسا روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط

سنندج – ایرنا – سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: شرایط بحرانی کرونا در شهرستان بیشترین محدودیت تجهیزاتی را برای درمان بیماران به شبکه درمان وارد کرده که برای جبران این کمبودها نیازمند یاری خیرین سلامت هستیم.

دکتر امیر مرسا روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط بحرانی کرونا در شهرستان، مجموعه بهداشت و درمان نیازمند کمک‌های مالی خیرین برای تهیه تجهیزات و امکانات بیمارستانی است.

وی اضافه کرد: تشکل‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد بازوی کمکی موثری برای ایجاد پویش‌های مردمی به منظور تمرکز کمک عموم به شبکه بهداشت و درمان برای مقابله با ویروس کرونا هستند.

مرسا با اشاره به اینکه تاکنون خیرین سلامت در تهیه ماسک،  لباس مخصوص و برخی تجهیزات مورد نیاز بیماران و کادر درمانی بیمارستان امام حسین(ع) اقدامات قابل توجهی کرده‌اند، افزود: مجمع خیرین سلامت شهرستان بزودی با محور جذب و هماهنگی خیرین تشکیل و برنامه‌ریزی های لازم برای جذب خیرین بصورت کاملا مردم‌ نهاد انجام خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار، اقناع سازی افکار عمومی را عنصر اصلی مشارکت پذیری مردم در عدم خروج از منزل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و یادآور شد: مردم می‌توانند نذورات و خیرات خود را با عنوان نذر سلامت برای ساماندهی و تجهیز هر چه بیشتر بخش کرونا و کمک به حل مشکل ملزومات کادر بهداشتی و درمانی اختصاص داده و صدقه جاریه برای خود فراهم کنند.

مرسا تاکید کرد: از آنجا که مردم بخصوص کادر پزشکی و درمانی در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند، مقابله با این بیماری نیازمند اراده جمعی، ایجاد انگیزه و تقویت اراده عمومی، کمک رسانه‌ها و ایجاد پویش مردمی در فضای مجازی است.

او اصحاب رسانه و فضای مجازی را بازوی کمکی موثر برای متمرکز کردن کمک‌های مردمی، فرهنگ سازی استفاده از ماسک و دعوت عموم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: مردم می‌توانند برای تامین و تجهیز هر چه بیشتر بیمارستان و مراکز بهداشتی در ایام بحران کرونا نذورات خود را به شماره شبا IR۴۰۰۱۳۰۱۰۰۰۰۰۰۰۰۲۷۷۸۴۴۶۶۶ واریز کنند.

بیجار در میان ۴۳ شهرستان دارای شرایط بحرانی از لحاظ شیوع کرونا در کشور قرار دارد و از دوشنبه پنجم آبان محدودیت‌هایی از سوی ستاد کشوری کرونا برای این مناطق در نظر گرفته شده که از جمله تعطیلی یک هفته‌ای ادارات است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

منبع:

http://tnews.ir/site/a393178434186.html

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.