کد خبر : 3064
تاریخ انتشار : شنبه 18 آبان 1398 - 14:57

کریمی نماینده بیجار در نطق میان دستور: جریانات سیاسی دم خروس را با حاتم بخشی بین هم باندی های خود پنهان می کنند!

کریمی نماینده بیجار در نطق میان دستور: جریانات سیاسی دم خروس را با حاتم بخشی بین هم باندی های خود پنهان می کنند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید: احوال مادی مردم رو به وخامت است بسیاری از مسائل نخ نما شده است از فرط تکرار، مردم به تنگ آمده اند جریانات سیاسی دم خروس را با حاتم بخشی بین هم باندی های خود پنهان می کنند. به گزراش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حمدالله کریمی عضو کمیسیون اقتصادی


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید: احوال مادی مردم رو به وخامت است بسیاری از مسائل نخ نما شده است از فرط تکرار، مردم به تنگ آمده اند جریانات سیاسی دم خروس را با حاتم بخشی بین هم باندی های خود پنهان می کنند.

به گزراش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حمدالله کریمی عضو کمیسیون اقتصادی و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در نشست علنی امروز(سه شنبه ۱۴ آبان ماه) نطق میان دستور خود را به شرح ذیل قرائت کرد.

بنام خداوند جان و جهان

درود و سلام به شهدا آن ستارگان آسمان عقیده و ایمان، درود بر دل‌های پاک کردستان، سلام بر بیجار عمود خیمه اتحاد و جهاد در کردستان؛ سرزمین عشق و خلوص و رادمردی.

حضور ملت شریف ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان داد تکیه بر تشک بادی و دیوار شکسته و دل بستن به بیگانه عقلانی نیست آن ها روزی قرآن هدیه می دهند و فردایش توپ و پیاله. در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، آن استکباری که در ۷۴ امین نشست مجمع عمومی سازمان ملل هم از صلح و آرامش دم زد و هم از حق مالکیت اسلحه، دیدیم که خمینی و خط خمینی حق است.

آری آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند این برخی از مسئولان ما هستند که خیلی غلط ها می‌کنند و مردم را در تنگناهای معیشتی قرار داده اند.آیا آمریکا و اسرائیل و فساد هزار فامیل امروز در آستین های پنهان نیستند؟

امروز با ۲۷۰ هزار زندانی، اختلاس و تورم و گرانی نمی شود زیر پوست جامعه رفت و با لبخند بیرون آمد. احوال مادی مردم رو به وخامت است بسیاری از مسائل نخ نما شده است از فرط تکرار، مردم از خطابه و تصویرهای سیاه و سفید خسته شده و به تنگ آمده اند جریانات سیاسی دم خروس را با حاتم بخشی بین هم باندی های خود پنهان می کنند.

مردم دیگر اصلاح طلب و اصولگرا را در راستای خدمت به خود نمی دانند. مافیای قدرت و ثروت امانشان را بریده است. وقتی هم ریاست محترم قوه قضائیه به درستی با مفسدان اقتصادی برخورد می کند صدای خیلی ها درمی آید.

اما وقتی یادگار شهید آن وارث اصلی انقلاب در آتش کم لطفی تاجرمسلکان و سفته بازان سوخت، پرنده پر نزد. کردستان نیز از این اجحاف مستثنی نیست. کردستان به خوبی می داند، میزان هزینه‌کرد، همان میزان توجه و ارزش گذاری است این است ارزش کردستان؟ که میزان سرمایه گذاری در آن ۵۰ درصد کاهش یافته و خانه به خانه آن بابت بیکاری جوانان‌شان در رنج و عذاب باشد؟ اما زمام امورشان به دست کسانی داده شود که قدرت به زبانشان مزه کرده، پس کو آن عدالت علوی؟

مردم کردستان زنند و مرد، پیرند و جوان، کم درآمدند و بی درآمد، اما علیرغم تمامی کاستی ها و تبعیض ها با نظام و در چارچوب نظام ماندند اما بدانیم تاریخ به کرات به ما تخفیف نخواهد داد. به انسان بودنشان اکتفا کنیم و در برابر حق مردم تسلیم باشیم و با عقل و خرد، سعادت شان را به احساسی آنی نبازیم. بدون منت، رفاه و آسایش را حق مردم بدانیم و با کار و تلاش در میدان عمل به اعتماد آن ها پاسخ مناسب دهیم.

و اما پاره ای از مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه ام

بیجار تو زادگاه مادری منی، تو در ما جان گرفتی و ما در تو معنا شدیم

بیجار درود بر تمام زنان نجیب و مردان زحمتکش

درود بر غیرت جوانانت

تو و تمام تمدن کهنت، تو و تمام فتوتت، شرفت، کوه های سر فلک کشیده ات، ستودنی است.

بیجار، تاریخ تو را خوب می شناسد، وسعتت را فهمید اما حسادت به عظمتت کاری کرد که در همان تاریخ بمانی

فرزندان رشیدت: زمانوند و نیازی، بیلاوند و فولادی، زنگنه و جباری، قائم پناه و شهبازی، یگانه و افشاری، الونه یان و اسدی، یزدان پناه و کلهری، بیان غیاثی و مظفری، حیدراوغلی و طهماسبی، رادور و مطلبی، تابش و صرافی و… راست قامتانی که توسط قوانین بانکی به صلابه کشیده شده و اقتصاد ناسالم امانشان نمی دهد اما باز جانشان به تو بسته و نگاهشان به تو دوختند تا از رنج و درد بیکاری اندکی بکاهند.

جناب آقای رئیس جمهور، وزرای محترم کابینه طبق وعده، مهمان دل ها شوید و به بیجار سفر کنید. مدیران ارشد استان یا نخواستند یا نتوانستند شما تکلیف پروژه های زنجیره فولاد کردستان، پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی را روشن کنید و  عملیات اجرایی آن را در شهرستان آغاز کنید.

مردم منتظر اقدام دولتمردان درخصوص تخصیص و افزایش حقآبه شهرستان از سدهای سیازاخ و تلوار و پرداخت حقوق قانونی مالکان و حمایت از کشاورزان و صدور مجوز حفر چاه های عمیق و نیمه عمیق و آغاز عملیات اجرایی سد شیخ بشارت هستند.

توجه جدی دستگاه های ذیربط به تعریف ردیف بودجه جهت احداث جاده یاسوکند در لایحه ۹۹ و تسریع و اتمام عملیات اجرایی پل و کنارگذر چنگیز قلعه، تسریع در واگذاری و احیاء شرکت گچ کردستان، خروج زندان از مرکز شهر، حمایت از واحدهای تعطیل و نیمه فعال و اجرای مصوبات ستاد تسهیل از جمله اسب آهنین آریا مورد تقاضاست.

تخصیص و تامین بودجه جهت تولیدات فاخر فرهنگی، رسیدگی به وضعیت اسفبار شهرداری ها و حقوق کارگران، عدم اعمال نرخ تصاعدی گاز بها به علت سرمای زودرس، اختصاص زمین به تعاونی تاکسیرانی در قالب طرح ملی، توجه به معیشت معلمان و اختصاص سهمیه جذب نیروهای حق التدریس و نهضتی، رسیدگی به وضعیت نامناسب پوشش شبکه های تلویزیونی و همراه اول، افزایش ظرفیت سیلوهای گندم در شهرستان و واگذاری زمین جهت احداث هتل امیر نظام گروسی و سازماندهی صنوف آلاینده، از دیگر مطالبات بحق مردم شریف شهرستان بیجار است.

جا دارد از زحمات و خدمات شرکت های صبانور، سیمان کردستان، شرکت گاز کردستان، توزیع نیروی برق ادارات بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به ترتیب بابت تخصیص اعتبار جهت مشارکت اجتماعی، اجرای طرح طبقه بندی پرسنل سیمان، صدور مجوز جاسازی به ۷۹ روستای شهرستان تک خوانی برق کلید روستاها، تجهیز بیمارستان به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان، بازسازی و احداث استادیوم، سانس ورزشی و ۲ استخر و اتمام عملیات اجرایی جاده بیجار همدان و آغاز مطالعات راه آهن بیجار تقدیر و تشکر کنم.

در پایان باید عرض کنم نقد جامعه را به اندازه نقد دولت مهم می دانم، این ننگ را برای خود نخواهم خرید که باشم و ببینم و دم نزنم

بیجار وارث اسم های بزرگی است نگذاریم پیر و محافظه کار شود، بیجار وارث روح های بزرگی است آن را به مشتی خرافه نبازیم

اما مردم چه کنیم؟ ما مانده ایم و کسانی که تحت لوای دین از دروغ و ریا، پذیرایی می کنند و نامش را تقدیر می گذارند. چه کنیم؟ برخی چوب کافرکوب دست گرفته اند و خود را امام حسین و دیگران را خولی و حرمله می نامند.

آقایان مدعی اسلام رسالت کرد نه تحکم و تجسس ما همه در شمار آدمیانیم. همیشه قدمی هست که ناخواسته به راه شیطان می رود.

امیدوارم در سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) بدور از تحجر و تندرویی همه در کنار هم با شمشیر تواضع و ادب بر قلب ها مسلط شویم و به عنوان بخشی از کل از مشکلات بکاهیم و زمینه ساز ظهور حضرتش باشیم.

والاسلام علیکم و رحمه الله و برکاته/

پایان پیام

منبع: https://www.icana.ir/Fa/Tags/9193/%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85%DB%8C

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.