کد خبر : 2384
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آبان 1397 - 14:03

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محمودی مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (عج) بیجار: علم مهمترین سلاح در جنگ نرم است

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محمودی مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (عج) بیجار: علم مهمترین سلاح در جنگ نرم است

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار در جمع دانشجویان گفت: علم مهمترین و مطمئن ترین سلاح برای مقابله فرهنگی و علمی با دشمنان دین خداست. به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، بعدازظهر امروز در جمع تعدادی از دانشجویان نخبه شهرستان بیجار، اظهار داشت: تحصیل علم و دانش

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار در جمع دانشجویان گفت: علم مهمترین و مطمئن ترین سلاح برای مقابله فرهنگی و علمی با دشمنان دین خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، بعدازظهر امروز در جمع تعدادی از دانشجویان نخبه شهرستان بیجار، اظهار داشت: تحصیل علم و دانش از امور مهم و واجبات دین اسلام محسوب می شود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار ادامه داد: درباره اهمیت و جایگاه والای علم، حضرت علی(ع) می فرمایند: «مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَهٌ/هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد». که این حدیث نشان از جایگاه علم در اسلام دارد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه امروز باید با علم به جنگ و نبرد دشمنان دین خدا برویم، گفت: هرگاه جامعه ای از نظر علمی و دانش در سطح پایین باشد، استعمار آن ولو اینکه جمعیت زیادی داشته باشد، بسیار راحت است، همانند استعمار صدها ساله هندوستان به دست حکومت استعمارگر انگلیس.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه در اسلام تحصیل علم هم رتبه جهاد عنوان شده است، اظهار داشت: امیرالمومنین حضرت علی(ع) درباره اینکه علم آموزی مساوی با جهاد است می فرمایند:«آن‏ که براى تحصیل علم بیرون رود، همانند مجاهد در راه خداست. همانا تحصیل دانش بر هر مسلمانى واجب است و چه بسا مؤمنى که از خانه خود براى تحصیل دانش خارج شود به خانه بر نمى‏گردد جز آن‏که آمرزیده شده باشد».

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(عج) بیجار در ادامه سخنان خود، گفت: امروز خوشبختانه رشد علوم مختلف در ایران بالاتر از حداستانداردهای جهانی است و طبق اعتراف غربی ها، ضریب هوشی دانشمندان ایرانی بیشتر از سایر کشورهاست.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه علم مهمترین و مطمئن ترین سلاح برای مقابله فرهنگی و علمی با دشمنان دین خداست، اظهار کرد: شما دانشجویان و نخبگان هر کدام خاری در چشم دشمن هستید.

حجت الاسلام محمودی افزود: علم بدون تهذیب در زندگی واقعی انسان تاثیرگذار نیست، لذا همواره باید تلاش کنید  در کنار تحصیل علم، به تحصیل زهد و تقوا نیز بپردازید.

منبع: http://hawzahnews.com/detail/News/466978

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.