کد خبر : 2151
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 10:31

مدیریت بحران کردستان نسبت به وقوع سیل هشدار داد

مدیریت بحران کردستان نسبت به وقوع سیل هشدار داد

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: پیش بینی های هواشناسی حاکی از سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در روزهای انتهای هفته جاری دارد از این رو لازم است مردم جوانب احتیاط را رعایت کنند. آرتیکاس اقبال روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق اخطاریه شماره ۳۸ سازمان

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: پیش بینی های هواشناسی حاکی از سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در روزهای انتهای هفته جاری دارد از این رو لازم است مردم جوانب احتیاط را رعایت کنند.

آرتیکاس اقبال روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق اخطاریه شماره ۳۸ سازمان مدیریت بحران کشور رعایت جوانب احتیاط توسط همه مردم از جمله در مناطق روستایی ضروری است.
وی افزود: رگبار شدید، رعد و برق، وزش باد شدید ولی موقت، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها از پیامدهای استقرار سامانه بارشی جدید در آسمان کردستان است.
اقبال تاکید کرد: جلسه مشترک ستاد هماهنگی مدیریت بحران کردستان جهت آمادگی همه دستگاه های خدمات رسان از جمله هلال احمر، شهرداری ها، دهیاری ها، فرمانداری ها و اورژانس برگزار شد و ضرورت تسریع در ارائه خدمات هنگام بروز حوادث احتمالی تاکید شد.
وی سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها را از مهمترین موارد مربوط در این اخطاریه اعلام کرد و افزود: با توجه به گرم هوا و خشکی زمین در زمان حاضر هر گونه بارش باران موجب جاری شدن سیل می شود لذا انتظار داریم مردم و رانندگان وسایل نقلیه از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیر سیلاب های فصلی به شدت اجتناب کنند.
اقبال ضمن هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر شهری و روستایی گفت: شهرداری ها و دهیاری ها نسبت به پاکسازی جداول و نهرهای سطح شهر و روستاها اقدام کنند و آمادگی کامل برای امداد رسانی داشته باشند مردم نیز کارهای مراقبت از منازل و مغازه های خود برای جلوگیری از ورود احتمالی آب را انجام دهند.
معاون توسعه و پشتیبانی هواشناسی کردستان نیز در این ارتباط گفت: سامانه بارشی از امروز فعالیت خود را در آسمان استان آغاز می کند و تا اوایل هفته آینده نیز به فعالیت خود ادامه می دهد.
علی پناهی اظهار داشت: اوج فعالیت این سامانه روز چهارشنبه و به صورت رگبار و بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد بوده و شدت فعالیت آن در استان متفاوت است.
به گزارش ایرنا، در جریان بارندگی های هفته گذشته یک مرد ۴۴ ساله در روستای سید حسین شهرستان بیجار هنگام چرای گوسفندان، گرفتار سیلاب شد و جان باخت و هشت راس دام نیز تلف شدند.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵۵۱ میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با ۴۴۸ میلی متر سال گذشته ۲۴.۳ درصد و در مقایسه با ۴۹۰ میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت ۱۳.۳ درصد افزایش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از ۵۴۰ میلی متر معادل ۲ برابر میانگین کشوری است.بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کردستان از امروز سامانه بارشی جدیدی وارد آسمان استان خواهد و شدت بارش ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزایش خواهد یافت.

منبع: http://www.irna.ir/Kurdistan/fa/News/82929308

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.