کد خبر : 2099
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 - 3:04

جناب آقای مهندس کریمی نماینده محترم بیجار: دستمزد فعلی کارگران جوابگوی هزینه ها نیست/افزایش ریالی دستمزد کارگران با رشد هزینه ها برمبنای نرخ دلار متناسب نیست

جناب آقای مهندس کریمی نماینده محترم بیجار: دستمزد فعلی کارگران جوابگوی هزینه ها نیست/افزایش ریالی دستمزد کارگران با رشد هزینه ها برمبنای نرخ دلار متناسب نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، سطح دستمزد حدود ۱ میلیون و ۱۰۰هزار تومانی کارگران را با هزینه های فعلی خانوارها متناسب ندانست. حمدالله کریمی درگفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به رکود اقتصادی در سال های گذشته در کشور گفت:باید پذیرفت رکود اقتصادی در سال های گذشته، درآمد بسیاری از خانوارها را کاهش


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، سطح دستمزد حدود ۱ میلیون و ۱۰۰هزار تومانی کارگران را با هزینه های فعلی خانوارها متناسب ندانست.

حمدالله کریمی درگفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به رکود اقتصادی در سال های گذشته در کشور گفت:باید پذیرفت رکود اقتصادی در سال های گذشته، درآمد بسیاری از خانوارها را کاهش داده و این موضوع معیشت خانوارها ر اتحت تاثیر قرار داده است.

نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:بدیهی است افزایش ۱۹.۸ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۷ نمی تواند سطح معیشت خانوارها را ارتقا دهد چرا که در ابتدای سال افزایش نرخ دلار، قیمت بسیاری از کالاها را با رشد روبرو کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود:اینکه باید در موضوع افزایش سطح دستمزدها به دغدغه های تولیدکنندگان توجه شود یک امر بدیهی است چرا که در سال های گذشته بخش تولید با مشکلات جدی روبرو بود بطور مثال نوسانات ارزی در سال ۹۱ باعث شد تولیدکنندگان با افزایش هزینه تامین مواد اولیه روبرو شوند و علاوه بر باقی ماندن آن تاثیرات در روند تولید، جهش های قیمت ارز در ماه های گذشته نیز بخش تولید را با چالش دیگری روبرو کرده است.

تحول جدی در ارتقای معیشت خانوارها در گرو چیست؟

کریمی تصریح کرد:در هرصورت برای تحول جدی در ارتقای معیشت خانوارها باید از تولید در عمل حمایت کرد بطور مثال نرخ تسهیلات بانکی بخش تولید باید متناسب با تورم شود تا تولیدکنندگان بتوانند سطح دستمزدها را بیشتر ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه افزایش ریالی دستمزد کارگران با رشد هزینه ها برمبنای نرخ دلار متناسب نیست،ادامه داد:باید پذیرفت دستمزد ماهیانه حدود یک میلیون و صدهزار تومانی بسیاری از کارگران جوابگوی هزینه ها نیست چرا که بخش قابل توجهی از این مبلغ صرف تامین مسکن می شود.

هزینه بالای تامین مسکن تناسبی با دستمزد کارگران ندارد

کریمی در ادامه گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود: سبد معیشت یک خانوار چهار نفری حدود ۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومان اعلام شده است و بطور طبیعی دستمزد حدود یک میلیون و صدهزار تومانی با میزان سبد معیشت، خیلی فاصله دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:درهر صورت باید سطح رفاه خانوارهای کارگری تغییر کند و در این راستا مسائل تولیدکنندگان لحاظ شود./

منبع: http://www.icana.ir/Fa/News/380957

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.