کد خبر : 1706
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1395 - 13:33

مسئولان استان کردستان؛ محرومیت بیجار را دریابید

مسئولان استان کردستان؛ محرومیت بیجار را دریابید

  بخش کرانی بیجار، یکی از بخش های است که بیشترین سنگ آهن استان و معادن بزرگ سنگ آهن در آنجا قرار گرفته است و سالهای سال است که هیچ سودی از این معادن نصیب مردم این منطقه نشده است. به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران ، شهرستان بیجار در شرق استان کردستان دارای پتانسیل

 

بخش کرانی بیجار، یکی از بخش های است که بیشترین سنگ آهن استان و معادن بزرگ سنگ آهن در آنجا قرار گرفته است و سالهای سال است که هیچ سودی از این معادن نصیب مردم این منطقه نشده است.

به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران ، شهرستان بیجار در شرق استان کردستان دارای پتانسیل های مهمی است که متاسفانه تا کنون مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و این شهرستان با توجه به داشتن این ذخایر از پدیده شوم رشد منفی جمعیت در طی چند سال اخیر مواجه بوده است.

باتوجه به آمارهای رسمی، بیش از ۶۰ درصد از سنگ آهن استان در بیجار استخراج می شود و متاسفانه تا کنون این میزان سنگ آهن به صورت خام، از این شهرستان خارج شده است.

بخش کرانی بیجار، یکی از بخش های است که بیشترین سنگ آهن استان و معادن بزرگ سنگ آهن در آنجا قرار گرفته است و سالهای سال است که هیچ سودی از این معادن نصیب مردم این منطقه نشده است و فقط تعدادی از جوانان منطقه به استخدام این معادن ها درآمده اند که آن هم هر بار به عناوینی از کار بیکار میشوند و در کنار این نفع کوچک، از بین رفتن جاده های دسترسی منطقه، از بین رفتن منابع آبی منطقه و از بین رفتن هکتارها زمین کشاورزی مردم مظلوم بخش کرانی، از جمله مواردی است که به منطقه آسیب جدی وارد کرده است و آنچه که حق مردم بخش کرانی و بیجار بوده ، به آنها داده نشده است.

با تمام این امتیازات در دیارگروس ،شنیده ها حاکی از آن است که قرار است کارخانه فولاد با اشتغالزایی ۲ هزار نفر در یکی دیگر از شهرهای استان کردستان ایجاد شود.

به نظر کارشناسان، کارخانه ذوب آهن به دلایل متعدد و محکم، بهتر بود که در بیجار و در نزدیکی معادن آهن برای جلوگیری از خام فروشی ایجاد شود که متاسفانه سهل انگاری مسئولین وقت شهرستان و لابیگری های برخی مسئولین باعث شد که این کارخانه در شهر دیگر استان ساخته شود که البته به دلایل مختلف چند سالی بیشتر دوام نیاورد و کارخانه ذوب آهن مورد نظر، تقریبا بسته شد.

فاصله زیاد کارخانه تا معدن که موجب بوجود آمدن هزینه های اضافی و کاهش بهره وری موجود است و اینکه آب چاه منظور شده برای کارخانه پاسخگو نبود و چون منطقه با فقر آبی رو به رو بود تعطیلی آن تاثیر بیشتری داشت که همین امر نیز محقق شد.

مسئولان محترم استان فقر و محرومیت بیجار را دریابید ،فرصت ها به سرعت ابر و باد در حال سپری شدن هستند و مردم رنج دیده دیار گروس نگران از این موضوع که شاید این فرصت طلایی که موجب ایجاد اشتغال با وجود استفاده ظرفیت های خود شهرستان می شود محروم شوند.

مسئولان محترم استان بابت توسعه پیست اسکی و تفرجگاه در شهرستان بیجار سپاسگزارتان هستیم ،اما آنچه مهم است اینکه این مسکن ها دردی را برای مردمی که روزانه از منطقه بخاطر بیکاری و فقر خارج می شوند حل نمی کند و مردمان این منطق امروزه از هر زمان دیگر نیازمند توجه مسئولین برای توسعه پایدار وایجاد اشتغال مناسب وآبرومندانه هستند .

مسئولان محترم استان این لطف را در حق مردم مظلوم دیار گروس بفرمایید که کمتر در حاشیه توقف کنیم که فرصت ها با سرعت ابر و باد در حال گذر هستند.

منبع: http://bijarbameiran.com/news/1161/%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%9B%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AF.html

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.