کد خبر : 1286
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1395 - 6:16

حجت الاسلام والمسلمین حکیمی فر امام جمعه محترم شهر توپ آغاج: لزوم ایستادگی قاطع بر مواضع اسلام‏ از خواسته های امام عزیز از شورای نگهبان بود

حجت الاسلام والمسلمین حکیمی فر امام جمعه محترم شهر توپ آغاج: لزوم ایستادگی قاطع بر مواضع اسلام‏ از خواسته های امام عزیز از شورای نگهبان بود

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر امام جمعه شهر توپ آغاج  ۲۵تیرماه درخطبه های نمازجمعه این شهر ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: مسئولیت و مسئولیت پذیری قال الله تبارک و تعالی: «إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولـئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْؤُولا یکی از مسائلی که

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه توپ آغاج؛

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر امام جمعه شهر توپ آغاج  ۲۵تیرماه درخطبه های نمازجمعه این شهر ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: مسئولیت و مسئولیت پذیری

قال الله تبارک و تعالی: «إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولـئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْؤُولا

یکی از مسائلی که از اهمیت والایی برخوردار است مسئله حس مسئولیت و مسئولیت پذیری است. انسان، عاقل و مختار است. درک و شعور دارد، نمی تواند نسبت به پیرامون خودش بی تفاوت باشد و احساس مسئولیت نکند. رسول خدا فرمودند: همه شما مسئولید حتی انبیای الهی و اولیای الهی هم مسئول هستند. اما ما در مقابل چه چیزهایی مسئولیت داریم

اقسام مسئولیت

من در این جا چهار تا از اقسام مسئولیت را برای شما می شمارم. ما در مقابل چه چیزهایی باید مسئولیت داشته باشیم و بی تفاوت نباشیم.

  1. ۱. در مقابل خداوند

اولین مسئولیت ما در مقابل خداست، یعنی در برابر ذات خداوند تبارک و تعالی حس مسئولیت داشته باشیم. شاید در هر صفحه ای از قرآن کریم که مطالعه کنید این تذکر را می دهد که شما در مقابل خدا مسئولید. انسان حداقل سه مسئولیت در مقابل خدا دارد: ۱- معرفت و شناخت خدا؛ «أوّل الدّیِنِ مَعرِفَتُه».انسان نمی تواند بگوید من کاری ندارم، نه دینی انتخاب می کنم و نه کاری با خدا دارم. علت این که این قدر پیغمبر می فرمود: «قولوا لَا إله إلا الله تُفلِحوا»، همین است، اول این مورد را باید اصلاح کرد اول عقیده و بینش مردم، و بعد روش و منش مردم. ما در زندگی مان روش و منش داریم، گرایش داریم، که قبل از این چهار تا باید بینش باشد، یعنی چیزی که به آن گرایش داریم و آن را انتخاب می کنیم بر اساس یک اعتقادی باشد.

داستان

اجر را الان نداری، چون تو به خدا اعتقاد نداشتی. کار او مثبت بوده ممکن است خدا در زندگی اش به او گشایش و وسعت رزق دهد. کسانی که مخترع هستند و به جامعه خدمت می کنند حتر اگر کافر هم باشند به خاطر خدمتی که کرده اند کار آن ها را بدون پاداش نمی گذارد. اما کافر چون روز قیامت و قبر را قبول ندارد که خدا در آنجا به او اجر دهد در همین دنیا پاسخش را می دهد، و به او فطانت علمی یا مال یا قدرت می دهد. اما در قیامت پاداشی ندارد. لذا حضرت فرمود: چون تو به خاطر رضای خدا کار را انجام ندادی آن نمره ای را که معتقدین به خدا دارند تو نداری. نمی گویم بی پاسخ می ماند اما آن نمره را ندارید.

چشم. این که خودم یک سلیقه درست کنم، خودم یک روش درست کنم، خودم یک علمی را ابداع کنم، این جایز نیست. لذا ما در مقابل خدا سه مسئولیت داریم: معرفت خدا، خواندن خدا، و جلو نیفتادن از دستورات خدا. به این می گویند مسئولیت در مقابل خدا.

  1. ۲. در مقابل پیامبر

را یاد بگیرید بعد برگردید. نوشته اند در هیچ جلسه ای بیش از ده آیه نمی خواند، چون می خواست توضیح بدهد، تشریح می کرد و یاد می داد. قرآن کریم خیلی جزئیات را بیان نکرده است، قرآن می فرماید: شما از خیط أبیض تا خیط أسود روزه بگیرید. «خیط»یعنی نخ و طناب؛ از طناب سفید تا طناب سیاه. عدی بن حاتم رفت و در خانه اش یک طناب سفید آویزان کرد و روزه گرفت، دائم به آن نگاه می کرد که چه وقت طناب سیاه می شود تا روزه اش را باز کند، چون قرآن می فرماید: از طناب سفید تا طناب سیاه؛ «عن الْخَیْطُ الأَبْیَضُ»تا «مِنَ الْخَیْطِ الأَسْوَدِ».

در منابع متعدد نام ائمه آورده شده است باز هم انکار می کنید؟ پس دومین حس مسئولیت ما مسئولیت در مقابل پیغمبر خداست، ما در مقابل پیغمبر هم مسئول هستیم، هم اطاعت طریقی و هم اطاعت موضوعی، یعنی وقتی خودش مطلبی را بفرماید برایمان حجت است، و وقتی بگوید خدا فرموده است آن هم حجت است.

  1. ۳. در مقابل امام
  2. ۴. در مقابل اعضاء و جوارح

کاره است. شما در مقابل این دست مسئولید، این چشم که خودش به جایی نمی افتد شما با آن نگاه می کنی، این گوش که خودش استماع ندارد شما وسیله آن را فراهم می کنی. لذا قرآن می فرماید: «إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولـئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْؤُولا»سمع به معنای شنوایی است. بعضی از مفسرین می گویند چرا فقط چشم و بینایی؛ «ان السمع و البصر»را گفته است؟ مثلاً بویایی را نگفته، لامسه و چشایی را نگفته است و فقط شنوایی و بینایی را گفته است؟ شاید دلیلش این است که این دو بیشتر در معرض استفاده هستند، این قدر که انسان با گوش و چشم چیزی را می گیرد با بو و چشیدن و لمس کردن چیزی را نمی گیرد، لذا از میان این پنج حس، قرآن روی آن دو دست گذاشته است: «إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولـئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْؤُولا».

خطبه دوم بخش سیاسی

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خودبا اشاره به تاکیدمقام معظم رهبر مبنی بر وظیفه دستگاه های نظارتی در قبال خائنین به آرمان‏های انقلاب اسلامی گفت: با گذشت دو ماه از انتشار فیش‏های نجومی و مشخص شدن این واقعیت که برخی مدیران اجرایی و بانکی، دریافتی‏های کلانی از بیت المال با عناوین گوناگونی از جمله حقوق و مزایا داشته‏اند، افکار عمومی همچنان منتظر گزارش‏های دقیق و قاطع از برخورد دولت و دستگاه های نظارتی با این پدیده شوم هستند.

از این منظر، رهبر معظم انقلاب درباره حقوق‏های نجومی در هفته‏های اخیر، در چند نوبت با صراحت اعلان موضع کرده و مسئولان را به برخورد جدی با این پدیده تلخ فراخوانده‏اند. اهمیت این موضوع از دیدگاه معظم‏له به‏قدری بالا است که ایشان در خطبه دوم نماز عید سعید فطر، از میان همه مسائل داخلی کشور، فقط بر روی همین موضوع انگشت گذاشتند و ضمن توصیف این پدیده تلخ، چگونگی مقابله با آن‏را مشخص کردند.

امام جمعه توپ آغاج با بیان اینکه با بخش های کوچکی از این پول ها می توان اشتغالزایی های در همین شهرهای کوچک چون توپ آغاج ایجاد کرد گفت: این پدیده تلخ، نشان می‏دهد انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از این انقلاب توحیدی، با بزرگ‏ترین و خطرناک‏ترین تهدید متصور که همانا خطر اشرافیت است، روبه‏رو شده است؛ خطر و تهدیدی که اگر با آن مقابله صحیح و به‏هنگام نشود، انقلاب اسلامی را همانند تمامی انقلاب‏های توحیدی پیشین، به بیراهه کشانده و نابود می‏سازد. آری، این خطر برای انقلاب اسلامی، از تهدیدات شبکه استکبار به سرکردگی آمریکا و شبکه صهیونیسم به سرکردگی رژیم کودک‏کش اسرائیل غاصب و جریان وهابیت و دولت‏های مرتجع وابسته در منطقه برای انقلاب اسلامی به‏مراتب بیشتر است. این خطر پایه‏های نظام اسلامی را از درون چون موریانه می‏خورد و ماهیت و محتوای دینی و انقلابی آن‏را، به یک نظام طبقاتی و اشرافی تغییر می‏دهد.

امام جمعه توپ آغاج در ادامه ضمن تبریک تاسیس شورای نگهبان در سال۱۳۵۹با اشاره به کلماتی از امام راحل خاطرنشان کرد: لزوم ایستادگی قاطع بر مواضع اسلام‏ از خواسته های امام عزیز از شورای نگهبان بود؛ از شورای محترم نگهبان می‏خواهم و توصیه می‏کنم، چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آینده، که با کمال دقت و قدرت، وظایف اسلامی و ملی خود را ایفا و تحت تأثیر هیچ قدرتی واقع نشوند و از قوانین مخالف با شرع مطهر و قانون اساسی، بدون هیچ ملاحظه‏ای جلوگیری نمایند و با ملاحظه ضرورات کشور که گاهی با احکام ثانویه و گاهی به ولایت فقیه باید اجرا شود، توجه نمایند.(صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۴۲۱)

حکیمی فر بیان داشت: شورای نگهبان هست تا مردم‏سالاری دینی باشد و صاحبان زر و زور و مدعیان چماق به دستِ روشنفکر که از اصول،گریزان و به دامان اصلاحات رنگی آمریکایی پناهنده شده‏اند نیز بدانند؛ در برابر صلابت این دستگاه نظارتی مجبور به کُرنش بوده و خواهند بود.

یک‏سالگی برجام نافرجام و بی‏تعهدی آمریکا

پس از ۲۲ ماه مذاکره درباره برنامه هسته‏ای ایران و پس از ۲۸ روز مذاکره فشرده در وین به‏منظور نگارش برنامه جامع اقدام مشترک، سرانجام ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ بین ایران و شش کشور (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، آلمان و چین ) توافق وین (برجام) حاصل شد. در ابتدا باید گفت، ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده و آژانس بین‏المللی انرژی اتمی نیز در گزارش‏های متعدد خود تاکن«سیدعباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاکره‏کننده هسته‏ای در برنامه گفت‏وگوی ویژه خبری و در آستانه سالگرد برجام گفت: «بگذارید یک رفع سوء تفاهمی بکنم و آن این‏که اصلا قرار نبوده با برجام همه تحریم‏ها برداشته شود!». این اظهارنظر تامل‏برانگیز عراقچی در حالی است که وی در دوم اردیبهشت‏ماه سال گذشته گفت: «تمامی تحریم‏های اقتصادی‏ و مالی در روز اجرایی شدن توافق باید برداشته شود». هم‏چنین دیگر مقامات دولت یازدهم نیز در اظهارات خود بارها بر لغو تحریم‏ها در اولین روز اجرای برجام تأکید کردند. عراقچی افزود: «تحریم دلار ریشه در تحریم اولیه دارد و قرار هم نبوده لغو شود». در پاسخ به این اظهارنظر باید گفت: در سال ۲۰۰۸ تحریم دلار به‏خاطر پرونده هسته‏ای بعد از سال‏ها مجددا از سوی کشورهای غربی اعمال شد و حال باید از مذاکره‏کنندگان و مقامات دولت یازدهم پرسید که چرا بعد از اقدامات نقد ایران در حوزه هسته‏ای، وعده‏ی نسیه طرف مقابل درباره رفع تحریم‏ها اجرایی نشد؟!ون این امر را تأیید کرده است

بخش توپ آغاج

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه با اشاره به مشکلات منطقه سیلتان  اظهارداشت: ضمن اینکه از مسئولان محترم شهرستان   و استان در خصوص اقدامات و فعالیت های صورت گرفته   تشکر و قدر دانی می کنیم . باردیگر  توجه  مسئولان  محترم را به  مشکلات  شهر توپ آغاج یادآور می شوم .

حکیمی فر یادآور شد:نبود نهاد های خدمات رسان در شهر  مشکلات عدیده ای را برای مردم  به وجود آورد است .

امام جمعه  توپ آغاج با بیان اینکه  این منطقه برمحور کشاورزی  استوار است  توجه مسئولان  بخش  کشاورزی  بیشتر در این جهت باید پویا تر باشد .

حکیمی فر نبود  بانک و و یا باجه های فعال در این شهر را نیز از خواسته های  مردم ذکرکرد   گفت:متاسفانه  نبود حتی یک دستگاه  خود پرداز در این شهر هزینه های  زیادی را برروی دستان  مردم  گذاشته است .
منبع:سایت توپ آغاج نیوز آدرس:http://toopaghajnews.blog.ir

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.