کد خبر : 1238
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1395 - 5:10

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حکیمی فر امام جمعه محترم شهر توپ آغاج: امیرالمومنین علی (ع)، مقابله جدی با غارت بیت المال، فساد و اشرافیگری داشت

حضرت حجت الاسلام والمسلمین  حکیمی فر امام جمعه محترم شهر توپ آغاج: امیرالمومنین علی (ع)، مقابله جدی با غارت بیت المال، فساد و اشرافیگری داشت

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در خطبه های نماز جمعه ۴تیرماه که با حضور مومنین روزه دار در مسجد صاحب الزمان عج برگزار شد  ضمن دعوت خود و مردم روزه دار به رعایت تقوای  الهی و با اشاره به زندگی سراسر تقوای امیرالمومنین علی ع اظهارداشت:دوران

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در خطبه های نماز جمعه ۴تیرماه که با حضور مومنین روزه دار در مسجد صاحب الزمان عج برگزار شد  ضمن دعوت خود و مردم روزه دار به رعایت تقوای  الهی و با اشاره به زندگی سراسر تقوای امیرالمومنین علی ع اظهارداشت:دوران حکومت چهار سال و نه ماهِ امیرالمؤمنین(ع) از حساس‌ترین دوره‌هاى تاریخ اسلام است. امام(ع) براى برقرارى عدالت و امنیت و حاکمیت اسلام و استقلال جامعه اسلامى و حمایت از محرومان و مبارزه بى‌امان با ظالمان، فاسدان، فتنه‌گران و توطئه‌گران، به جهاد عمیق و مستمر با ناکثین و قاسطین و مارقین مبادرت ورزید. این دوران جزء درخشان‌ترین و آموزنده‌ترین ابعاد زندگانى و سیره و سنت آن‌حضرت است.

وی افزود:حضرت على(ع)، براى مبارزه با فساد موجود، راه سختى در پیش داشت. حضرت(ع) لحظه‌اى براى بازگرداندن جامعه اسلامى به همان جامعه‌اى که حضرت رسول(ص) بنیان نهاده بود، کوتاهى نکرد. سخن حضرت این بود که جامعه اسلامى در آستانه یک تحول جدید قرار گرفته است و بوى عطر عصر نبوى(ص) مى‌آید، منتظر بسیارى از دگرگونیها باشید، در حکومت جدید پیش‌کسوتان اهل تقوا سبقت خواهند گرفت و پیش‌افتادگان ناشایسته عقب رانده خواهند شد. در نظام جدید اصل بر شایسته‌سالارى، عدالت‌خواهى و عدالت‌گرایى، تقوامحورى و خدامحورى است و با هرگونه اختلال، بى‌نظمى، فساد، ناهنجارى، سوء‌استفاده از قدرت، تضییع حقوق مردم و بیت‌المال، اتلاف منابع، باندبازى و رابطه‌بازى، تقدم روابط بر ضوابط با شدت و قاطعیت برخورد خواهد شد

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد: ازجمله روشهاى امام على(ع) نسبت به بیت‌المال، برگرداندن اموالى بود که از بیت‌المال، به غارت رفته است. در خطبه پانزدهم، درباره بیت‌المال تاراج‌شده مى‌گویند: و الله! لو وجدتُهُ قد تَزَوَّجَ به النساءُ و مُلِکَ به الإماءُ، لرددتُهُ؛ فإنَّ فى العدلِ سَعَهٌ و مَنْ ضاقَ علیه العَدْلُ، فالجور علیه أضیق؛ به خدا سوگند! بیت‌المال تاراج‌شده را هر کجا که بیابم، به صاحبان اصلى آن باز مى‌گردانم، گرچه با آن، ازدواج کرده و یا کنیزانى خریده باشند؛ زیرا، در عدالت، براى عموم گشایش است و آن کسى‌که عدالت بر او گران آید، تحمل ستم براى او سخت‌تر است.

حکیمی فر ادامه داد:گماشتن دیده‌بان براى کارگزاران از دیگر کارهایى بود که على(ع) براى عدالت‌پیشگى فرمانداران خود انجام مى‌داد. طبق فرمایش خود حضرت، وى، این‌کار را براى آن مى‌کرد که فرمانداران، عدالت را بهتر براى مردم اجرا کنند و حق آن‌ها را پایمال نکنند. امام على(ع) در عهدنامه‌اش به مالک‌اشتر نوشت: «آن‌گاه در امر کارگزارانت بنگر و آنان را با آزمودن، به کار گیر… و رفتار آنان را وارسى کن. دیده‌بانانى صداقت‌پیشه و وفادار به سویشان گسیل دار؛ چراکه وارسى پنهانى، آنان را به امانتدارى و ملایمت با شهروندان وا‌مى‌دارد؛ اگر یکى از آن‌ها دست به خیانتى زد و گزارش دیده‌بانان تو آن‌را تأیید کرد، به این گواه، بسنده کن و کیفر او را با تنبیه بدنى، بدو برسان و آنچه را به‌دست آورده است، از او بستان. پس او را خوار بدار و خیانتکار شمار و طوق بدنامى را در گردنش بیاویز.»

خطبه دوم 

حجت الاسلام حکیمی فر در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه شهر توپ آغاج ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین باردیگر خود و مومنین روزه دار را به رعایت تقوای الهی  در این ماه  توصیه کرد. 

بخش دیدار هفتگی  مقام معظم رهبری 

امام  جمعه توپ آغاج با اشاره به دیدار هیت دولت و ریاست محترم جمهوری با رهبر معظم انقلاب بیان داشت:  مقام معظم رهبری در این دیدار با تاکید بر برخورد جدی با دریافت کنندگان حقوق های  نجومی چند صد میلیونی تاکید کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری  نسبت برخورد با دریافت کنندگان حقوق های چندصد میلیونی تاکید کردند، عرض می کنم  مسئولین محترم و بویژه دولت محترم  جلوی این افراد که البته  تعداد انگشت شمار هستند  را بگیرند . 

حکیمی فر با بیان اینکه همین تعداد حقوق بگیران نجومی که  تعداد انگشت شمار هستند ، همین تعداد نیز موجب سرخوردگی نظام به لحاظ عدم رعایت  عدالت  بین اقشار مختلف مردم می شود  . 

وی تصریح کرد: خیلی از مراجعاتی  که از اقشار مختلف  از جمله کارگران برخی ارگان ها به این جانب صورت می گیرد و از عدم دریافت  حقوق  چند ماهه حرف می زنند انسان  شرمنده می شود وقتی می شنود که آقایانی بعنوان  مدیر  حقوق های  آنچنانی دریافت می کنند  که البته  این افرادی که حقوق چندصد میلیونی دریافت می کنند باید  شرمسار باشند از اینکه حقوق ۵۰الی ۶۰ کارگر را دریافت می کنند . 

امام جمعه توپ آغاج با اشاره به روایتی از امیرالمومنین خطاب به مسئولان تاکید کرد:در خطبه پانزدهم، درباره بیت‌المال تاراج‌شده مى‌گویند: و الله! لو وجدتُهُ قد تَزَوَّجَ به النساءُ و مُلِکَ به الإماءُ، لرددتُهُ؛ فإنَّ فى العدلِ سَعَهٌ و مَنْ ضاقَ علیه العَدْلُ، فالجور علیه أضیق؛ به خدا سوگند! بیت‌المال تاراج‌شده را هر کجا که بیابم، به صاحبان اصلى آن باز مى‌گردانم، گرچه با آن، ازدواج کرده و یا کنیزانى خریده باشند؛ زیرا، در عدالت، براى عموم گشایش است و آن کسى‌که عدالت بر او گران آید، تحمل ستم براى او سخت‌تر است.

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه با اشاره به دیدار جمعی از شاعران کشور با مقام معظم رهبری گفت: معظم له ضمن تجلیل از نام و یاد استاد سبزواری شاعران نظام اسلامی را ترغیب به سوردن سرود های انقلابی و مانددگار کردند

وی افزود: نقش دیگری که هنر می تواند انجام دهد بدعهدی و خیانت های  امریکا  بعد از برجام را به شعر  بیاوند و این خیانت ها از طریق  هنر به جامعه جهانی  عرضه کنند. 

وی  در ادامه با اشاره به مهمترین رویداد های  منطقه و روز دفاع از بیت المقدس روز قدس  اظهارداشت: همه باید در راهپیمایی جهانی  روز قدس  شرکت کنیم . 

رئیس ستادامر به معروف و نهی از منکر شهر  توپ آغاج تاکیدکرد: ملت غیور نظام اسلام با تاسی از فرامین مقام معظم رهبری و تجدید عهد دوباره پیام تاریخی حضرت امام راحل در خصوص مبارزه با رژیم صهیونیستی   به خیابان ها آمده و با مثلت شوم و نحس امریکا،اسرائیل و آلسعود ملعون مبارزه خواهند کرد.

حکیمی فر خاطرنشان کرد: همه مسلمانان بیدار و آگاه جهان بدانند که حکام  خود فروخته  عربستان و آل سعود و آل خلیفه به دامان اسرائیل خزیده اند و  کوس رسوایی خودشان به عالمیان  نشان می دهند . 

وی تاکید کرد: خادمیت  حرمیین  شرفین   توسط  آل سعود لکه ننگی در جهان  اسلام است  که باید  اندیشمندان و علمای جهان  اسلام  در مقابل جنایات  آل سعودو بیاستند  . 

امام جمعه توپ آغاج سلب تابیعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را از سیاست های  قلدرمآبانه امریکا در منطقه دانست و گفت: مستکبرین فکر می کنند با حمایت از مزدوران خود در منطقه تا ابد می توانند به چپاول و غارت  مسلمین دست بزنندو یا هرجنایتی که خواستند بکنند ،  دنیای  استکبار و ایادی و منطقه ای آنان آل سعودو آل خلیفه بدانند  که  با این کارهای سخفیف و خنده دار  خودشان را رسوایی جهانیان می کنند و اینو بدانند که  همانطوری  که سردار سلیمانی پیام دادند  مسائه مساله  مسلمانان در جریان است و این کارها عواقب شومی را برای آل سعودو آل خلیفه رقم خواهد زد . 

امام جمعه  توپ آغاج در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید بهشتی و ۷۲ یاور راستین انقلاب و امام راحل گفت:هفتم تیرماه هر سال در تاریخ انقلاب اسلامى یادآور شهادت سید شهیدان آیت الله دکتر بهشتى و ۷۲ تن از یارانش‌ می‌باشد تا به ما یادآور شود؛ نبرد بى‌امان دین با کفر و متحد طبیعى آن نفاق در همیشه تاریخ ادامه دارد.

حکیمی فر تصریح کرد:مقام معظم رهبرى که خود پیش از آن توسط جریان نفاق ترور شده بردند؛ در تحلیلى از این واقعه چنین یاد کردند: «حادثه دفتر مرکزى حزب در داخل تأثیرش خیلى زیاد بود. علت هم این بود که مردم به حزب و به این مسؤولانى که شهید شدند، علاقه‌مند بودند. به‌خصوص بعد از افشاگرى مجلس در مورد بنىصدر و اقدام قاطع امام نسبت به بنى‌صدر از این جریان رو برگردانده بودند و تقریباً به‌طور یک‌سره بطلان جریان لیبرالها را فهمیده بودند. وقتى که این حادثه پیش آمد، میزان وحشیگرى جریان مخالف را هم فهمیدند. البته جریان دست‌اندر‌کار حادثه ۷ تیر، جریان آمیخته‌اى از لیبرالها و منافقین بود، یک‌سره از لیبرالها نبود لکن نشان مى‌داد که چقدر آن‌ها مردم ناجوانمردى هستند که حاضرند به‌خاطر مسائل سیاسى، شخصیتهایى مثل شهید بهشتى و بقیه شهداى ۷۲ تن را در یک حادثه نابود و شهید کنند. این چیزى است که به طور طبیعى هر کس را تکان مى‌دهد و متوجه بطلان آن جریان مى‌کند که دست‌اندرکار این مسأله بود. بنابراین حادثه در داخل ایران، جریان انقلاب را یک‌سره و یک‌پارچه کرد. اگر مردم تا آن زمان بطلان جریان مخالف را فهمیده بودند، در حادثه ۷ تیر حقانیت مطلق جریان مخالف لیبرالها و منافقین را که خط امام باشد، احساس مى‌کردند. انعکاس همین در خارج خیلى زیاد بود.

وی ادامه داد: شهید بهشتى بی‌گمان یک الگوى شاخص، متفکر زمان‌شناس، مکان‌شناس و حادثه‌شناس بود که ده‌ها سال جلوتر از زمان خود را دید و براى آینده برنامه‌هاى مشخص، اهداف تعریف‌شده و تدابیرى اندیشمندانه داشت. ایشان معمار قوه قضاییه کشور نیز به‌شمار مى‌روند.

امام جمعه توپ آغاج گفت: کلیف اصلى قوّه‌ى قضاییه، عبارت از اقامه‌ى قسط و عدل است. این، در حرکت و دعوت انبیا، شاید اصلیترین امر مربوط به زندگى مردم باشد. حالا آن مسایل معنوى و تعالى روحى و امثال این‌ها، به‌جاى خود محفوظ است. در عین حال، آنچه که مربوط به اداره‌ى زندگى مردم مى‌شود، هیچ‌چیزى به‌قدر عدل و قسط – نه در قرآن و نه در حدیث – مورد توجه قرار نگرفته است. البته، رفاه زندگى مردم و تأمین امنیت که یکى از لوازم زندگى آن‌هاست، وجود دارد؛ اما تکیه‌اى که روى عدل شده – که قیام همه‌ى امور بر قیام عدل مى‌باشد – روى هیچ‌چیز دیگر نشده است.

حکیمی فر افزود: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسى؛ قوه قضائیه قوه‌اى است مستقل که پشتیبان حقوق فردى و اجتماعى و مسؤول تحقق بخشیدن به عدالت است.

راز اصلى استقلال این قوه، نوع وظائفى است که به‌عهده دارد که اگر تحت تأثیر و نفوذ دیگر قوا به‌خصوص قوه مجریه و سازمانهاى وابسته به آن‌ها قرار گیرد هرگز نمى‌تواند حق و عدل را رعایت کرده و امنیت و آرامش را براى همه قشرها فراهم کند.

وی همچنین با بیان اینکه مبارزه با سلاح های  کشتار جمعی اراده جهانی می خوااهد  گفت: همه جهانیان باید در مقابل  کلاهک های هسته ای امریکاو رژیم  صهیونیستی گام بردارندو در مقابل آن بیاستند .

امام جمعه توپ آغاج ایران هم  قربانی  سلاح های کشتار جمعی شد که  گازهای خزدل و دیگران  محصول امریکا و مصرف در ایران  گزارش شده است گفت: به‌رغم ممنوعیت به‌کارگیرى سلاحهاى شیمیایى، عراق در جنگ تحمیلى علیه ایران به طور مکرر از گازهاى ارگانوفسفره (عوامل اعصاب) و تاول‌زا (گاز خردل) استفاده کرد و هیچ برخورد جدى از سوى جامعه جهانى و سازمان ملل انجام نشد و تنها پس از گذشت چندین سال از به‌کارگیرى آن، بدون این‌که عراق را محکوم کنند، اعلام شد که عراق از سلاحهاى شیمیایى علیه ایران استفاده کرده است‌.

پس از جنگ جهانى اول، عراق گسترده‌ترین حملات شیمیایى را در طول ۸ سال جنگ تحمیلى خود علیه ایران به اجرا گذاشت که تلفات و خسارات بى‌شمارى همراه داشت. با وجود گذشت تقریباً سه دهه از پایان این جنگ خانمانسوز، اثرات سوء سلاح‌هاى شیمیایى بر بدن جانبازان شیمیایى همچنان به قوت خود باقى مانده و این نشانگر تداوم اثرات بهداشتى سلاح‌هاى شیمیایى است‌.

اما متأسفانه جنبه زیست‌محیطى این قضیه مورد غفلت و بى‌توجهى قرار گرفته است. عراق در طول جنگ از ده‌ها تن مواد شیمیایى براى حمله و تجاوز به مناطق جنگى، مرزى و مسکونى کشورمان استفاده کرد و حتى از به‌کارگیرى ترکیبات این عوامل نیز دریغ نورزید.

کشورهاى مدعى حقوق بشر، تجهیزکننده اصلى صدام‌

در جهانى که از حدود ۲۰۰کشور تشکیل شده است، ۷ کشور اعلام کرده‌اند که سلاح هسته‌اى در اختیار دارند. بیش از ۲۰ کشور نیز داراى سلاح‌هاى شیمیایى و نزدیک به ۱۰ کشور نیز از سلاح بیولوژیک برخوردارند و چندین کشور نیز داراى موشک‌هاى بالستیک عملیاتى هستند. اکثر این کشورهاى صاحب سلاح‌هاى کشتارجمعى در اروپا و آمریکا هستند.

با توجه به خصومت دنیاى استکبار جهانى با انقلاب اسلامى ایران، بیش از ۲۰۰شرکت غربى در تجهیز عراق به سلاح‌هاى شیمیایى دست داشته‌اند که از این میان ۴۰ شرکت متعلق به کشور آلمان است.

تا کنون تنها از سلاح‌هاى شیمیایى نام برده شده اما بنا به گفته رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهاى دفاع مقدس، اسنادى مبنى بر استفاده عراق از سلاح‌هاى میکروبى در منطقه طلائیه و در عملیات خیبر نیز وجود دارد.

فروش ۵۰۰هزار تن گاز خردل به عراق توسط شرکت بلژیکى «فیلیپس پترولیوم» در سال ۱۳۶۲، ساخت مجتمع سامره عراق به‌عنوان «بزرگ‌ترین کارخانه سلاح شیمیایى جهان» توسط شرکت آلمانى «کارل کولمب» که از گاز خردل و اسید پروسیک تا گازهاى عصبى سارین و تابون در این کارخانه تولید مى‌شد، گوشه‌هاى کوچکى از حمایت‌هاى تسلیحاتى کشورهاى اروپایى و آمریکا از صدام در جنگ تحمیلى می‌باشد.

بخش توپ آغاج

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه سخنان خود  از حضور  رئیس اداره آب و فاضلاب  روستای شهرستان بیجار در پای میزپاسخگویی مسولین  تقدیر و  تشکر کرد و گفت: الحمدالله  ما خدا را شاکریم  که مسئولین ادارات مختلف شهرستان بیجار مردمی هستند و حضور در بین مردم را جزبرنامه های کاری خود می دانند  . 

وی بیان داشت: میزپاسخگویی مسئولین دفتر امام جمعه  این فرصت را برای مسولین دوچندان کرده تا بیشتر بتوان  در خدمت گذاری  مردم  عمل گرا بود تا  شعار گرا . 

خطیب جمعه توپ آغاج خواستار  تسریع در تفکیک و انتقال آب شرب مجزا به  توپ آغاج شد  . 

حجت الاسلام حکیمی فر دردادامه  همچنین با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر یادآور شد : متاسفانه  علی الرغم تلاش های مامورین محترم  نیروی انتظامی  اما  متاسفانه شاهد  حضور معتادین در ملا عام و سرقت در سطح شهر  است . 

وی یادآور شد : مسئولین  قضایی باید عاملین و توزیع کنندگان  مواد مخدر با جدیت  برخورد کندو حق زندگی را از زکسانی که بنیان های  خانواده را از بین برند  برخورد کند . 

امام جمعه  توپ آغاج همچچنین با اشاره به قطعی  مکرر برق در هفته جاری در شهر توپ آغاج  گفت:  عزیزان  مدیران و توزیع کنندبرق توجه کنند که نواسانت برق بلافاصله   باید  تنطیم  گردد. 

حجت الاسلام در پایان ضمن تاکید بر حضور و استفاده از شبهای عزیز قدر  گفت: شب قدر، پرارجترین و پررمز و رازترین شبها در گردونه زمان است که قلمها در وصفش میشکنند، زبانها از توصیفش قاصرند و عقل در فهم آن مبهوت و متحیر میماند؛ شبی که به فرموده امام صادق علیهالسلام قلب رمضان به شمار میاید.

بهترین شب سال، شب قدر است که خداوند در قرآن کریم آن را شبی پربرکت دانسته۲ و ارزش آن را برتر از هزار ماه بیان کرده است.

وی با بیان اینکه  تلاوت قرآن و حتی  یک آیه از قرآن  در ماه رمضان برابر  ختم قرآن  است  گفت: موسسه قرآنی  به امید خوداوند برنامه ها  خود را  در حسینیه  شروع نماید و جذب دانشجو  به موسسات قرآنی  توجه جدی  داشته باشند . 

منبع:سایت توپ آغاج نیوز آدرس:http://toopaghajnews.blog.ir
تهیه و تنظیم: حسن صفیاری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.