کد خبر : 1201
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1395 - 9:59

امام جمعه توپ آغاج؛مبادا برخی مسؤولانی در نظام اسلامی به توجیه و بزک دشمن دست بزنند

امام جمعه توپ آغاج؛مبادا برخی مسؤولانی در نظام اسلامی به توجیه و بزک دشمن دست بزنند

  امام جمعه توپ آغاج؛مبادا برخی مسؤولانی در نظام اسلامی به توجیه و بزک دشمن دست بزنند به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه توپ آغاج؛   مشروح خطبه های نماز جمعه ۲۸ خرداد : حجت الاسلام حکمت حکیمی فر امام جمعه توپ آغاج ظهرامروز۲۸خرداد در خطبه های نماز جمعه که در مسجد صاحب الزمان

 

امام جمعه توپ آغاج؛مبادا برخی مسؤولانی در نظام اسلامی به توجیه و بزک دشمن دست بزنند

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه توپ آغاج؛   مشروح خطبه های نماز جمعه ۲۸ خرداد :

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر امام جمعه توپ آغاج ظهرامروز۲۸خرداد در خطبه های نماز جمعه که در مسجد صاحب الزمان عج برگزار می شد اظهارداشت : سخنان پیامبر اکرم که به تعبیر صریح قرآن «ما ینطق عن الهوی » است را نمی‌توان و نباید مانند سخنان عادی ارزیابی کرد. اگر با عنایت به این مطلب، سخنان حضرت در مورد افراد و ازجمله خاندان والایشان را مورد دقت قرار دهیم، متوجه می‌شویم که این سخنان در واقع نه صرفا بیاناتی در مورد یک شخص و یک رابطه خصوصی بلکه تعیین شاخص‌ها و علاماتی است برای مشخص نمودن مسیر و جهت‌گیری شایسته جامعه اسلامی بعد از پیامبر اکرم(ص).در این مختصر از این منظر به گزیده‌ای از آنچه در مورد امام مجتبی(ع) در سخن و رفتار رسول خدا(ص) نقل شده می نگریم. **

*   نامگذاری‌

دقت در نحوه نامگذاری امام مجتبی(ع) می‌فهماند که پیامبر این موضوع به‌ظاهر ساده را به راهی برای شناساندن امام و امامت تبدیل نمودند:

نقل شده چون فاطمه (س) فرزندش حسن را به دنیا آورد، به پدرش علی(ع) عرض کرد: نامی برای او بگذار، علی(ع) فرمود: من چنان نیستم که در مورد نامگذاری او به رسول خدا پیشی گرفته و سبقت جویم. در این وقت رسول خدا(ص) بیامد و آن کودک را در پارچه زردی پیچیده، به نزد آن‌حضرت بردند. رو به علی(ع) کرده فرمود: آیا او را نامگذاری کرده‌ای؟

عرض کرد: من در نامگذاری وی به شما پیشی نمی‌گرفتم!

رسول خدا(ص) فرمود: من هم در نامگذاری وی بر خدا سبقت نمی‌جویم!

در این وقت‌خدای تبارک و تعالی به جبرئیل وحی فرمود که برای محمد پسری متولد شده، به نزد وی برو و سلامش برسان و تبریک و تهنیت گوی و به وی بگو: به‌راستی که علی نزد تو به‌منزله‌ هارون است از موسی، پس او را به نام پسر هارون نام بنه!

جبرئیل از آسمان فرود آمد و از سوی خدای تعالی به وی تهنیت گفت و سپس اظهار داشت: خدای تبارک و تعالی تو را مامور کرده که او را به نام پسر هارون نام بگذاری. رسول خدا (ص) پرسید: نام پسر هارون چیست؟عرض کرد: «شبر». فرمود: زبان من عربی است؟ عرض کرد: نامش را «حسن» بگذار و رسول خدا(ص) او را حسن نامید…

در برابر این روایت، روایات دیگری هم در کتابهای علمای شیعه و اهل سنت آمده که چون حسن(ع) به دنیا آمد، علی (ع) او را «حرب» نامید و چون رسول خدا(ص) اطلاع یافت‌، به علی(ع) دستور داد آن نام را به «حسن» تغییر دهد…

و یا این‌که علی(ع) نام این نوزاد را «حمزه» گذارد و چون حسین به دنیا آمد نام او را «جعفر»گذارد و پس از آن رسول خدا(ص) علی(ع) راطلبیده و به او فرمود: به من دستور داده شده که نام این فرزند خود را تغییر دهم، سپس به علی(ع) دستور داد که نام آن دو را «حسن» و «حسین» بگذارد و علی(ع) نیز به دستور آن‌حضرت عمل کرد…

ولی همان‌گونه که صاحب کشف الغمه گفته است، این مطلب بعید به نظر می‌رسد و خلاف مشهور و ضعیف است و مشهور همان است که در روایت بالا ذکر شد و باقر شریف در کتاب حیاه الحسن این‌گونه روایات را از موضوعات و جعلیات دانسته و دلیل‌هایی بر این مطلب ذکر کرده که بهتر است‌برای اطلاع بیشتر به همان کتاب مراجعه نمایید.

و در روایات بسیاری از طریق اهل سنت آمده که این دو نام شریف «حسن» و «حسین» در جاهلیت سابقه نداشته و از نامهای بهشتی است و متن یکی از آن روایات که طبری در کتاب ذخائر العقبی روایت کرده، این‌گونه است که عمران‌بن سلیمان گفته: «الحسن و الحسین اسمان من اسماء اهل الجنه، ما سمیت‌ بهما فی الجاهلیه» (حسن و حسین دو نام از نامهای اهل بهشت است که در زمان جاهلیت‌ سابقه نداشته است)

*   اظهار علاقه پیامبر اکرم(ص)

شیفتگی و علاقه زیاد پیامبر اکرم(ص) به امام حسن(ع) به اندازه‌ای بود که در زمان زندگانی ایشان، همه مردم جایگاه وارسته امام حسن(ع) را می‌شناختند. پیامبر بسیار می‌فرمود: «حسن از من و من از اویم. هر کس او را دوست بدارد، خدا دوستش خواهد داشت». پیامبر(ص) همواره امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را بر دوش خود سوار می‌کرد و می‌فرمود: «به خدا قسم شما دو نفر (حسن و حسین) را گرامی می‌دارم، زیرا خدا شما را گرامی داشته است.»

و نیز همواره می‌فرمود: «حسن(ع) گل خوشبوی من است.» و می‌فرمود: «پروردگارا! من او را دوست دارم، پس تو هم او را و هر که او را دوست دارد، دوست بدار.» و نیز می‌فرمود: «هر که مرا دوست دارد، باید او را دوست بدارد.»

ابراز محبت پیامبر(ص) نسبت به امام حسن(ع) تا جایی بود که همواره مردم او را در آغوش پیامبر می‌دیدند. گاهی که پیامبر بالای منبر مشغول سخنرانی بودند. با دیدن امام حسن(ع) سخنانشان را قطع می کرد و از منبر به پایین می‌آمد. سپس او را در آغوش می‌گرفت و به او محبت و مهرورزی می‌کرد. همواره او رابوسید و سه مرتبه این سخن را تکرار می‌کرد: «خداوندا! من او را دوست دارم و هر که او را دوست بدارد نیز دوست خواهم داشت.»

روزی در نماز جماعت، پیامبر(ص) به سجده رفت و سجده را طولانی کرد تا جایی‌که بعضی از نمازگزاران شگفت‌زده شدند. وقتی نماز تمام شد، از ایشان پرسیدند: «ای رسول خدا! سجده را به‌اندازه‌ای طولانی کردید که ما فکر کردیم در سجده بر شما وحی نازل شده است.» پیامبر(ص) فرمود: «خیر! وحی بر من نازل نشد، ولی فرزندم حسن(ع) بر دوش من رفته بود و من می‌خواستم او خود پایین بیاید. از همین‌رو، صبر کردم و سجده‌ام طولانی شد.»

این ابراز محبت تا جایی بود که گاه تعجب دیگران را برمی‌انگیخت و از خود می‌پرسیدند چرا پیامبر(ص) این اندازه حسن(ع) و برادرش حسین(ع) را دوست می‌دارد. این در حالی است که پیامبر جز حسن و حسین(ع)، نوه‌های دیگری نیز داشتند، ولی به آن‌ها این اندازه علاقه نشان نمی‌دادند! پیامبر(ص) در پاسخ پرسش‌کنندگان می‌فرمود: «این دو (حسن و حسین علیهما السلام) دو گل خوشبوی من در دنیا هستند.»

بارها در کوچه‌های مدینه پیامبر(ص) را می‌دیدند که حسن(ع) را بر دوش راست و حسین(ع) را بر دوش چپ خود سوار کرده بود. ابوبکر حضرت را دید و گفت: «ای رسول خدا! بردن هر دوی آن‌ها برای شما دشوار است. یکی از آن‌ها را به من بدهید.» پیامبر(ص) فرمود: «هم مرکب آن‌ها مرکب خوبی است و هم خود این دو خوب سوارکارانی هستند. البته پدرشان از این دو بهتر و برتر است.» سپس فرمود: «مسلمانان! آیا شما را به کسی‌که جدّ و جدّه‌اش بهترین مردم‌اند، سفارش بکنم!» گفتند: «آری!» پیامبر(ص) فرمود: «حسن و حسین علیهما السلام که جدشان آخرین پیامبران و جده‌شان حضرت خدیجه سلام الله علیها دختر خویلد بانوی زنان بهشت است.» دوباره فرمود: «بگویم چه کسی پدر و مادرش بهترین بندگان خدا هستند؟» گفتند: «بلی!» فرمود: «حسن و حسین علیهما السلام که پدرشان علی‌بن ابی‌طالب و مادرشان فاطمه سلام الله علیها دختر پیامبر است.» باز پرسید: «آیا شما را به کسی‌که عمه و عمویشان بهترین مردم هستند سفارش بکنم؟» گفتند: «بلی یا رسول‌الله!» فرمود: «حسن و حسین علیهما السلام عمویشان جعفربن ابی‌طالب و عمه‌شان امّ‌هانی دختر ابی‌طالب است.» سپس پرسید: «آی مردم! آیا می‌خواهید بدانید خاله و دایی چه کسانی از همه بهترند؟» عرض کردند: «بلی!» فرمود: «حسن و حسین علیهما السلام دایی‌شان قاسم پسر رسول خدا و خاله‌شان زینب دختر رسول خداست.»

آن‌گاه دست به دعا برداشت و فرمود: «خداوندا! تو می‌دانی که حسن و حسین علیهما السلام بهشتی‌اند. پدرشان در بهشت، مادرشان در بهشت، جد و جده‌شان در بهشت، عمه و عمویشان در بهشت و خاله و دایی‌شان در بهشت هستند. پس هر کس آن دو را دوست دارد، بهشتی و هر کس دوست‌داران آن‌ها را هم دوست بدارد، بهشتی است.»

*   سخنان پیامبر در مورد امام حسن‌

حضرت محمد(ص) در شأن امام حسن مجتبی(ع) فرمود: «لو کان العقل رجلا لکان الحسن»؛ اگر عقل، خود را به‌صورت مردی نشان دهد، آن مرد، حسن(ع) است.

و نیز درباره امام حسن(ع) فرمود: «إبْنِی وَ ثَمَرهُ فُؤادِی مَنْ آذی هذا فَقَدْ آذانیِ وَ مَن آذانیِ فَقَدْ آذَی الله»؛ (حسن) فرزند و میوه دل من است هرکس او را بیازارد مرا آزرده و هرکه مرا بیازارد خدا را آزرده است.

امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید: رسول‌الله(ص) بر ما وارد شد، دست حسنم را گرفت و او را به سینه خویش چسبانید و فرمود: «بِأبِی اَنْتَ وَ اُمَّی مَنْ أحَبَّنی فَلْیُحِبُّ هذا»؛ پدرم و مادرم فدای تو باد! هرکه مرا دوست دارد این (حسنم) را نیز دوست بدارد.

امام حسن مجتبی(ع) نقل کردند پیامبر اکرم(ص) به علی(ع) فرمود: آن‌چه را بر تو املا می‌کنم، بنویس. علی عرض کرد: یا رسول‌الله! بیم داری چیزی را فراموش کنم؟

پیامبر(ص) فرمود: از فراموشی تو نمی‌ترسم، من به درگاه خداوند دعا کرده‌ام که حافظه تو را قوی گرداند و از فراموشی بر کنارت دارد، لیکن برای شریک‌های خود بنویس.

علی(ع) عرض کرد: شریکان من چه کسانی هستند یا رسول‌الله؟ فرمود: آن فرزندان تو که امامند، به برکت وجود آن‌هاست که بر امّت من باران می‌بارد و در پرتو وجود آن‌ها دعایشان مستجاب می‌گردد و خداوند به‌سبب آن‌ها بلا از امّت می‌گرداند و به برکت وجود آن‌ها از آسمان رحمت می‌بارد و این نخستین ایشان است و با دست به حسن‌بن‌علی(ع) اشاره کرد، سپس به حسین(ع) اشاره کرد و فرمود: فرزندان او که امامند.

متن حدیث:

امام حسن(ع): قالَ رَسولُ‌الله(ص) لِأَمیرِالمُؤمِنینَ(ع): اُکتُب ما اُملی عَلَیکَ، فَقالَ: یا نَبِیَ‌الله، أتَخافُ عَلَیَ‌ النِّسیانَ؟ قالَ صلی الله علیه و آله: لَستُ أخافُ عَلَیکَ النِّسیانَ، و قَد دَعَوتُ الله َ لَکَ أن یُحَفِّظَکَ و لا یُنسِیَکَ، ولکِنِ اکتُب لِشُرَکائِکَ. قالَ: قُلتُ: ومَن شُرَکائی یا نَبِیَ‌اللهِ؟ قالَ: الأَئِمَّهُ مِن وُلدِکَ، بِهِم تُسقی اُمَّتِی الغَیثَ و بِهِم یُستَجابُ دُعاؤُهُم و بِهِم یَصرِفُ الله ُ عَنهُمُ البَلاءَ و بِهِم یُنزِلُ الرَّحمَهَ مِنَ السَّماءِ و هذا أوَّلُهُم و أومَأَ بِیَدِهِ إلَی الحَسَنِ‌بنِ عَلِیِّ علیهماالسلام، ثُمَ‌ أومَأَ بِیَدِهِ إلَی الحُسَینِ(ع)، ثُمَ‌ قالَ: الأَئِمَّهُ مِن وُلدِهِ.

خطبه دوم؛ تبیین فرامین مقام معظم رهبری دردیدار با مسئولان و کارگزاران نظام

حجت الاسلام حکیمی فر در خطبه دوم  نماز ضمن دعوت مجدد خود و توده مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به دیدار مقام معظم  رهبری با مسئولان و کارگزاران نظام اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در جمع مسؤولان عالی نظام، افزایش توانمندیهای اساسی را موجب مصونیت و اقتدار ملت و کشور خواندند و افزودند: برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در حل دو مشکل اساسی رکود و بیکاری، شتاب حرکت برای تحقق اقتصاد مقاومتی را افزون‌تر خواهد کرد. ایشان در این سخنان بر محورهای مهمی ازجمله تحلیلی از وضعیت برجام تأکید داشتند و توصیه‌های مهمی نیز به مسؤولان کشور نمودند.

وی افزود: بی‌انگیزگی، غفلت، سخت شدن دل، بی‌خیالی و غرور ازجمله گناهانی است که ضرر آن به همه جامعه می‌رسد. اگر مسؤولان از خود مراقبت نکنند و مبتلا به این گناهان شوند، مراحل بعدی و خطرناک‌تر، کم‌آوردن در بزنگاهها، ابتلا به نفاق و تکذیب نعمت‌های الهی است.

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد: نظام اسلامی بر پایه مبانی فکری و عملی اسلامی با «استکبار، ظلم، تبعیض و سیاستهای زورگویانه» مخالف است و با وجود همه فشارها، قدرت و نفوذ آن روز‌به‌روز در منطقه و جهان گسترش و عمق یافته و به‌عنوان یک قدرت رو به ظهور جدید، منافع ظالمانه قدرتهای استکباری را به چالش کشیده است.

حکیمی فردر ادامه  «ایمان اسلامی»«پیشرفت‌های علمی»«توانمندی اقتصادی» و «توانمندی دفاعی بازدارنده» «جمعیت جوان کشور»را از فراز های بسیار مهم  مقام معظم رهبری در جهت توانمندی نظام  برشمرد .

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به توهم برخی ها درایجاد ارتباط با شیطان بزرگ اشاره داشتند؛ گفت: ایشان بخش قابل توجهی از سخنان خویش را به رفع یک توهم و خیال باطل اختصاص دادند. خیال باطل و توهمی که متاسفانه باعث شده است برخی تصور کنند که می‌توانند میان حق و باطل پل بزنند و میان نظام اسلامی و استکبار جهانی وساطت کنند و ایران اسلامی را با آمریکای جنایتکار دوست کنند. این تصور غلط و خیال باطل شاید علت اصلی همان رفتاری باشد که متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی کارهای آمریکا در خیانت آشکار به برجام را نیز توجیه می‌کنند و با این‌که عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش از آفتاب تابان نیز روشن‌تر است، مدعی می‌شوند که تحریم‌ها برداشته شده است و سعی می‌کنند با تبلیغات به مردم چنین تلقین کنند که اوضاع اقتصادی کشور بعد از برجام بهتر شده است و شما متوجه نشده‌اید. این در حالی است که علی‌رغم همه زحماتی که مسؤولان دلسوز کشور برای رفع تحریم‌ها کشیده‌اند، بدعهدی آمریکا باعث شده است که برجام مورد عمل واقع نشود و هنوز هم منافع و دستاوردهایی که قرار بود از این متن برای ملت ایران حاصل شود با خیانت آمریکایی‌ها حاصل نشده است.

از همین‌روست که رهبر معظم انقلاب اسلامی در تذکر به مسؤولان کشور صراحتا بیان می‌دارند که «دست‌اندرکاران به این واقعیات توجه و دقت کنند و این حرف را تکرار نکنند که تحریمها برداشته شده است.» و نیز خاطرنشان می‌سازند که «مقامات دولت آمریکا در زبان و بخشنامه می‌گویند که مانعی برای معاملات بانکی با ایران وجود ندارد اما در عمل کاری می‌کنند که بانکها جرأت معامله با ایران را نداشته باشند. طرف آمریکایی این گناه و تخلف بزرگ را در مانع‌تراشی برای تعامل بانکهای خارجی با ایران انجام داده و کسی نباید کار آمریکایی‌ها را توجیه کند.» نکته مهم در همین مسأله است که مبادا مسؤولانی در نظام اسلامی به توجیه و بزک دشمن دست بزنند و تلاش کنند که کار روابط عمومی وزارت خارجه آمریکا را انجام دهند و خیانت‌های آمریکا به منافع کشورمان را توجیه کنند. این شرم‌آورترین کاری است که یک مسؤول در صدمه به کشور خویش و خدمت به دشمن ممکن است بکند و آن این‌که خیانت‌های دشمن را برای منافع سیاسی و حزبی خود توجیه کند و به ملت خویش چنان تلقین کند که متوجه دشمنی‌ها و خیانت‌های دشمن نشود.

خطیب جمعه توپ آغاج با اشاره به این فراز از سخنان مقام معظم رهبری  که تمام بدعهدی ها از سوی امریکایی ها است تاکید کرد: جمهوری اسلامی ابتدائاً برجام را نقض نخواهد کرد، زیرا وفای به عهد، دستور قرآنی است اما اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد که این‌کار هم دستوری قرآنی درباره نقض عهد متقابل است.

حکیمی فر با اشاره به دو مشکل اساسی کشور که در سخنان معظم له  وجود داشت تصریح کرد: رکود و بیکاری را دو مشکل عمده کشور دانستند و خاطرنشان کردند: این مشکلات بیشتر از اینکه ناشی از تحریم ها باشد، متوجه سیاستها و برنامه های دولت فعلی، دولت سابق و دولت اسبق است،البته  توجه به صنایع کوچک و متوسط را ضروری است  احیای اینگونه صنایع، از بنیانهای اقتصاد مقاومتی است و می تواند تا حد زیادی باعث تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال شود.

بخش داخلی

حجت الاسلام حکیمی فر با گرامی داشت یاد و خاطره شاعر انقلابی استاد حمید سبزواری بیان داشت:این استاد برجسته  از چهره‌های فرهنگی و هنری کشورمان است که از پیش از انقلاب، شعرش در خدمت انقلاب بود. در دوران ۱۵ ماهه حرکت انقلاب از سال ۵۶ تا ۲۲ بهمن ۵۷، سروده‌های مرحوم سبزواری در حرکت‌های مردمی خوانده می‌شد و در حرکت و خیزش‌های مردمی تأثیرگذار بود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس هم از چهره‌های شاعری که در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کرد و برای رزمنده‌ها شعر می‌خواند؛ استاد حمید سبزواری بود. او در سنگرها می‌نشست و عاشقانه و مخلصانه برای رزمنده‌ها شعر می‌خواند. معمولا استاد در کنار شعرخوانی، رسمی داشت که هیچگاه کسی او را ندیده بود که وقتی شعری می‌خواند، خاطره‌ای بیان نکند و یا از حریم ارزش‌های انقلاب دفاع نکند. او بسیار دردمند و حساس و ایستاده بر سر آرمان‌ها و ارزش‌ها و مدافع دستاوردهای انقلاب بود و هرجا می‌رسید، فریاد رسا می‌کشید و همه کسانی‌که شعرخوانی او را دیده بودند، این فریادها را می‌شنیدند.

با این حال همیشه صمیمی و متواضع بود و هر وقت شاعران برای او شعر می‌خواندند، تشویق می‌کرد و وقتی از او برای شعرخوانی در مدارس دعوت می‌شد، متواضعانه در میان معلم‌ها و دانش‌آموزان شرکت می‌کرد و با شکیب و خاکساری پرسش‌ها را پاسخ می‌داد.

بدون‌تردید سرودهای انقلابی او نقش وسیع و بزرگی در انقلاب داشته و شاید هیچ‌کس را هم‌سنگ او در کمیت و کیفیت سرود انقلابی نتوانیم بیابیم، به‌واقع حمید سبزورای قله‌نشین سرود و شعر انقلاب بوده است. در این نوشتار به ابعادی از زندگینامه و خدمات و آثار وی به انقلاب اسلامی خواهیم پرداخت.

بخش بین الملل

حجت الاسلام حکیمی فردرادامه با اشاره جانیات آل خلیفه در بحرین و آل سعود در یمن و سوریه و عراق و سکوت خفت بار سازمان های باصطلاح حقوق بشر گفت: ضعیت وخیم مردم بویژه شیعیان بحرین و سرکوب علما و اندیشمندان و بلکه یک ملت مظلوم، اکنون سازمانهای بین‌المللی و حقوق بشری و افکار عمومی دنیا را به انجام وظایف انسانی و بین‌المللی خود فرا می‌خواند، بحرین وجدان‌های بیدار و انسان‌های آزاده جهان و سازمان‌های به‌اصطلاح حقوق بشری را مجدانه به یاری می‌طلبد

احضار علما و شخصیتهای بحرین، محاکم قضائی یک طرفه و حکم به حبس‌های طولانی و سنگین، احضار رئیس دفتر «آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم» نماینده رهبری و فشارهای فراوان بر این شخصیت برجسته شیعیان بحرین، تنها بخشی از جنایات رژیم وابسته آل‌خلیفه است.در همین راستا و پس از توقف برگزاری نماز جماعت در بحرین، دیشب کلیه مساجد بحرین برای رساندن ندای مظلومیتشان در ماه ضیافت الهی برای اولین بار در اعتصاب سراسری به سر خواهند برد.

وی تصریح کرد: که اکثریت جمعیت شیعیان اثنی عشری هستند رژیم آل خلیفه اقدام به منحل کردن “جمعیت الوفاق” نموده است.

این جمعیت، بزرگترین حزب سیاسی و اجتماعی کشور بحرین است که زیر نظر علمای بصیر فعالیت می کند و تا قبل از فشارهای حکومت، اکثریت مجلس را نیز در دست داشت.

علاوه بر این اقدام غیر قانونی، «حجت‌الاسلام شیخ علی سلمان» دبیرکل این جمعیت را به دلایل واهی به حبس طولانی محکوم کردند و «آقای نبیل رجب» چهره حقوق بشری را نیز برای چندمین بار بازداشت کردند.

این در حالی است که جمعیت الوفاق و رهبران آن از ابتدای بیداری اسلامی تاکنون، نقش مهمی در به خشونت کشیده نشدن قیام مردم بحرین ایفاء کرده و با وجود برگزار کردن راهپیمایی‏های چندصدهزار نفری، همیشه فعالیت مسالمت‌آمیز داشته و حتی یک انفجار یا حمله کوچک هم ایجاد نکردند.

آل خلیفه در چند روز اخیر نیز علمای اعلام را به محاکم احضار نموده و شرایط را بسیار بغرنج نموده اند. گفته می شود اگر جهان در برابر این امر سکوت کند، «آیت ا… عیسی احمد قاسم» نماینده رهبری و مراجع را نیز بازداشت خواهند نمود.

حکیمی فرخطاب به مسلمانان جهان تاکید کرد: آیا بزرگان، علما و اندیشمندان مسلمان این روایت رسول الله را ندیده و نخوانده اند که فرمود: مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم» و از این قبیل، فراوان آیات و روایاتى در متون اسلامى است که این جزو بیّنات اسلام است؛ یعنى اسلام انسان را این‌جور خواسته است که مسئول باشد؛ هم نسبت به خود، هم نسبت به نزدیکان خود، هم نسبت به جامعه‌ى خود، هم نسبت به بشریّت مسئول است. که حالا اگر بروید دنبال این فکر را در متون اسلامى بگیرید، چیزهاى عجیب‌وغریبى انسان مشاهده میکند از این اهتمام و از این احساس مسئولیّت،مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم‏: امام صادق (علیه‌السلام) به نقل از رسول خدا (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: کسی که صبح کند و اهمیتی به کارهای مسلمانان ندهد او از آنان نیست و کسی که صدای مردی بشنود که فریاد کمک خواهی از مسلمانان را سر دهد و پاسخش را ندهد مسلمان نیست.

امام جمعه توپ آغاج در ادامه بستن دهان بان کی مون با دلارهای عربستان  شرم آورترین تراژادی سازمان ملل دانست ورسوایی بزرگ آمریکا و سازمان ملل با تأیید جنایات رژیم کودک کش تاکید کرد و  گفت: سازمانی که باید در مدافع  حقوق مظلومین جهان گام بردارد و فلسفه راه اندازی آن نیز برای دفاع از مظلومین بوده  با کمال بی شرمی چشم خود را به روی جنایات متعدد ،عقب‌نشینی‌ شرم‌آور بان‌کی‌مون موضوعی است که افکار عمومی جهان را نسبت به مسائل پشت پرده و نقش اهرم‌های فشار در تصمیم‌گیری‌ها و مواضع سازمان ملل و ارکان مختلف آن، یک‌بار دیگر حساس کرد. سکوت و تغافل سازمان ملل در قبال جنایات جنگی و شرارت‌های مستمر قدرت‌های شیطانی، به رسوائی بزرگی تبدیل شده که اقدام اخیر دبیرکل سازمان ملل، زمینه‌های این رسوائی را بیش از پیش گسترش داده است.

حکیمی فر تصریح کرد: ننگ عربستان سعودی تنها در قتل کودکان یمن خلاصه نمی‌شود و این مسأله را فهرست سیاه سازمان ملل ثابت یا رد نمی‌کند، چراکه مسلمانان و عرب‌ها خود از جزئیات و واقعیت این نظام مایه ننگ مطلع هستند و این رفتار شرم‌آور و مایه ننگ را همه روزه می‌بینند.

وی یادآورشد: ننگ اندیشه‌های وهابی تکفیری خونریز متحجر، اندیشه‌ای که قصد دارد از طریق قتل و کشتار، خود را بر مذاهب و طائفه‌ها و جریان‌ها و کشورهای اسلامی تحمیل کند،   ننگ نظام سیاسی وهابی سعودی و طالبانی و داعشی که سعی دارد خود را به‌عنوان قالبی از شیوه‌های زندگی بر مردمانی که زیر سلطه چنین نظام‌هایی به سر می‌برند، تحمیل کند.    ننگ ناشی از عقب‌ماندگی سیاسی واقتصادی و توسعه… سؤال این است: این کشوری که خود را ثروتمندترین کشور عربی و اسلامی معرفی می‌کند، تاکنون برای بشریت چه صنعت و خدماتی را ارائه کرده است؟   ننگ ناشی از وابستگی به غرب و آمریکا که دشمن درجه یک عرب‌ها، مسلمانان و بشریت است.ننگ همپیمانی با انگلیس برضد دیگر قبایل عربی.   ننگ جنگ برای در دست گرفتن قدرت بین شاهزادگان و توطئه برای از میان برداشتن یکدیگر.    ننگ تلاش برای گسترش و انتشار اندیشه‌های سلفی در بخش‌های مختلف جهان.    ننگ حمایت و برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ چراکه اکثریت قاطع شرکت‌کنندگان در آن حملات تروریستی تابعیت سعودی داشتند. حوادث و مصائبی که این حملات برای عرب‌ها و مسلمانان در جهان به‌دنبال داشت فراموش‌ناشدنی است.    ننگ توطئه برضد کشورها و نظام‌های اسلامی، از مصر و سوریه و یمن و الجزایر و عراق و ایران و لیبی و افغانستان و پاکستان و لبنان و فلسطین گرفته تا دیگر کشورها.   ننگ مشارکت در اشغال خاک عراق و پیش از آن مشارکت در تحریم عراق و گرسنگی دادن به ملت این کشور.    ننگ شکست در برابر صهیونیست‌ها در سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷.   ننگ تعامل با رژیم صهیونیستی و تشکیل ائتلافی با این رژیم بر ضد سوریه، لبنان، عراق، ایران و یمن.ننگ تجاوز نظامی به خاک یمن.ننگ توطئه بر ضد عایدات ناشی از فروش نفت کشورهای عربی و اسلامی از طریق مملو کردن بازارهای بین‌المللی با نفت ارزان‌قیمت با هدف کاستن از ارزش بهای آن به نفع آمریکا و کشورهای غربی، ولو آن‌که این امر و خیانت به ضرر خودش و دوستان دیگرش منتهی شود. ننگ قتل‌عام زنان و کودکان با استفاده از تروریست‌های انتحاری به‌وسیله خودروهای بمب‌گذاری‌شده در عراق، سوریه و لبنان، آن‌هم از طریق‌ ترویج اندیشه‌های وهابی با کمک فتواهای مفتی‌های سعودی و اموال و رسانه‌های هدفمند وسیاست‌های مغرضانه سعودی.    ننگ قبول محاصره وتحریم اهالی مسلمان نوار غزه در طول یک دهه اخیر.ننگ شکست و فرار در برابر ارتش یمن و کمیته‌های انقلابی در مرزهای یمن و عربستان با وجود داشتن نظامیان تا بن دندان مسلح با سلاح غربی.    ننگ اصرار و پافشاری بر راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز با رژیم غاصب قدس، در حالی‌که در قبال کشورهای عربی و اسلامی تنها راه‌حل‌های نظامی را با «طوفان‌های قاطعیت» شکست‌خورده دنبال می‌کند.ننگ جهل و بی‌سوادی وعقب‌ماندگی. ننگ توهین به مقدسات دینی و بیزار کردن مردم از دین به ‌نام اسلام و شریعت اسلامی.    ننگ قتل‌عام مسلمانان در سرزمین حرام و در ماه حرام.ننگ ویران کردن آثار برجای مانده از پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) و یاران پیامبر. ننگ اجرای احکام مغرضانه‌ای که برای بد جلوه دادن احکام اسلامی، آن‌ها را اجرا می‌کند. ننگ شاهزادگان که با اموال عایدات نفت امت‌های اسلامی، شب‌ها در کاباره‌های جهان می‌گردند، شاهزادگان قمار و باشگاه‌های شبانه و موادمخدر.   ننگ نوع عملکرد و پوشش کارکنان شبکه‌های گروه روتانا و ام.بی.‌سی، در حالی‌که نظام خائن سعودی و «خائن حرمین شریفین» حق رانندگی را از شهروندان زن این کشور گرفته است.

خاندان آل سعود با وجود پرداخت پول و رشوه و خرید وجدان‌ها و تهدید نهادها و التماس به آمریکا و انگلیس موفق شده نام خود را از فهرست ننگ بار و سیاه سازمان ملل درباره ناقضان حقوق کودکان یمن خارج کند، لیکن نام این کشور در فهرست ننگین اعلام‌شده از سوی ملت‌های آزادیخواه در سراسر جهان تا ابد جاودانه است.

بخش توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان  خود خواستار رسیدگی به وضعیت  مشکل آب  شرب و آب کشاورزی  منطقه سیلتان شد.

وی افزود: متاسفانه  در هفته های  اخیر  شاهد  کم آبی  بسیار شدید در روستاهای  منطقه   سیلتان  هستیم   . 

حجت الاسلام  حکیمی فر تصریح کرد:علی رغم زحمات زیادی  که مسئولان  خدوم آبفای روستای می کشند اما باز با این حال  شاهد هدر رفت   آب در روستای  سید حسین  و  روستای  قره پالچوق از توابع  منطقه سیلتان  هستیم . این در صورتی است  که روستاهای همچون قره جالو   و  چقور قشلاق  از مشکل کم آبی و قطعی  آب بصورت  مکرر  رنج می برند .

امام  جمعه  توپ آغاج؛ خطاب  به  رئیس  اداره جهاد کشاورزی شهرستان بیجار خاطرنشان  کرد:روزگاری  بااغات  شهر توپ آغاج زمینه  اشتغال  افراد زیادی را فراهم کرده بود ولی متاسفانه  در این چند سال اخیر  موجب خشکی قنات و پایین رفتن بستر رودخانه ها  شده است . 

خطیب جمعه توپ آغاج با بیان اینکه  متاسفانه  رکود و بیکاری  در شهر ستان بیجار بویژه در این مناطق بسیار محسوس است  گفت: مسئولان محترم باید برای  ایجاد اشتغال و فراهم ساختن  زمینه های  شغلی جوانان  اقدام نمایند تا کمتر  شاهد  مهاجرت های  بی رویه به حاشیه  شهرها  باشیم  .

حکیمی فر تصریح  کرد: ارائه  تسهیلات  به  باغداران و کشاورزان در جهت  مکانیزه کردن بصورت  تحت فشار بارانی نمودن   آبیاری  باغات و زمین های  کشاورزی  می تواند به رونق  کشاورزی  کمک  کند .

وی در ادامه ضمن  توصیه به مردم  منطقه سیلتان  جهت  صرفه  جویی در مصرف  آب تاکید کرد: اسراف  از گناهانی است  که  در قرآن   مورد نکوهش  قرار گرفته است  لذا مومنین و خانواده ها  بیایند با صرفه جویی و مصرف  درست از قطعی مکرر آب  جلوگیری نمایند و اگر مصرف بهینه باشد  قطعا   خانه های مسکونی که در ارتفاعات قرار گرفتند مشکل قطعی آب نخواهند داشت .  

منبع خبر: http://toopaghajnews.blog.ir/1395/03/28/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%BE-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%AC-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%AC%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%A8%D8%B2%DA%A9-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%B2%D9%86%D9%86%D8%AF

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.