کد خبر : 1167
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 خرداد 1395 - 11:35

اولین جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بیجار

اولین جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بیجار

اولین جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بیجار با حضور زندیه فرماندار بیجار اولین جلسه مشکلات بخش کشاورزی در برداشت گندم این شهرستان برگزار گردید. زندیه فرماندار بیجار در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بیجار که در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای برداشت هر چه بهتر از محصولات کشاورزی (

اولین جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بیجار

با حضور زندیه فرماندار بیجار اولین جلسه مشکلات بخش کشاورزی در برداشت گندم این شهرستان برگزار گردید.

زندیه فرماندار بیجار در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بیجار که در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای برداشت هر چه بهتر از محصولات کشاورزی ( گندم ) را ضروری دانست .

وی لزوم بررسی و حل مشکلات و نواقص بخش کشاورزی شهرستان بیجار با همکاری تمام ادارات را مورد تاکید قرار داد و افزود: امروز اگر شاهد رشد و شکوفایی در عرصه کشاورزی شهرستان بیجار هستیم تماماً مرهون همکاری دستگاه‌های اداری در رفع مشکلات این حوزه است.

این مسئول بر همکاری متقابل مسئولان با کشاورزان تأکید کرد و گفت: نمایندگان بخش کشاورزی نیز باید انتظارات مسئولان را به نحو مطلوب به سمع و نظر کشاورزان برسانند و این همکاری موجب شکوفایی بخش کشاورزی در سال زراعی جدید خواهد شد با توجه به اینکه کشاورزان دارای بیشترین سطح زیر کشت و تراکتورهای سنگین هستند لازم است در صورت امکان سهمیه سوخت آنان افزایش یابد.

در ادامه اظهار داشتند: در صورت تخلیه سیلوی پنجاه هزار تنی غله با مشکلی مواجه نخواهیم شد و در سال جاری بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت، جهت خریداری گندم از کشاورزان وجود دارد و بیان نمودند به منظور کاهش حجم ترافیک در مراکز خرید و تسریع در روند خرید گندم به محض اعلام مقاصد خارج از استان از سوی غله، بایستی محموله های حمل گندم با تناژ بیش از ۱۰ تن، ترانزیت شده و از تخلیه این محموله ها در انبارهای تعاون روستایی خوداری نمایند.

همچنین آقای زندیه به پاره ای از مشکلات احتمالی از جمله آتش زدن کلشهای به جامانده در مزارع پس از برداشت گندم توسط کشاورزان اشاره نمودند و بر لزوم آموزش و آگاه نمودن آنها از مضرات آتش زدن بقایای برداشت توسط مدیریت جهاد کشاورزی و نظام صنفی کشاورزان تأکید داشتند.

سپس آقای عباسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به دو مشکل کمبود سوخت و افت و ریزش کمباین ها در زمان برداشت، بیان داشتند با توجه به شرایط مناسب تولید گندم در سال جاری، سهمیه سوخت برای کشاورزان و کمباین داران کافی نبوده و نیاز به افزایش آن می باشد و همچنین در خصوص کنترل و تعدیل میزان افت و ریزش توسط اکیپ نظارتی کارشناسان بخش کشاورزی بر لزوم همکاری کشاورزان و کمباین داران تأکید ویژه داشتند.

در ادامه آقای رحیمی نماینده نظام صنفی کشاورزان شهرستان به پاره ای از مشکلات از جمله ۱ـ عدم راه اندازی باسکول دوم در سیلوی غله و  کافی نبودن ساعت کاری اکثر مراکز خرید تعاون روستایی و به موجب آن ایجاد ترافیک در روند خرید گندم ۲ـ افت و ریزش بیش از حد در زمان برداشت توسط کمباین ها و ۳ـ مشکل تأمین سوخت  اشاره نمودند.

سپس آقای سعیدی به لزوم اطلاع رسانی در رابطه با تولید بذر توسط دستگاه های بوجاری مراکز تعاون به کشاورزان اشاره نمودند.

در ادامه آقای محبیان رئیس محترم منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در خصوص وسعت تخریب در مراتع شهرستان و مشکلات عدیده ای که در جلوگیری از روند تخریب وجود دارد اشاره نمودند و بیان داشتند که نیاز به تأمین اعتبار و همکاری سایر دستگاه های دولتی و همچنین فرهنگ سازی و آموزش و ترویج در رابطه با حفاظت از منابع طبیعی می باشد.

منبع خبر سایت فرمانداری بیجار: http://www.bijar.gov.ir

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.