کد خبر : 1045
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1395 - 10:42

بیکاری و مهاجرت مهمترین و بزرگترین معضل شهرستان بیجار است که برطرف کردن این مشکلات نیازمند توجه ویژه مسولان است.

بیکاری و مهاجرت مهمترین و بزرگترین معضل شهرستان بیجار است که برطرف کردن این مشکلات نیازمند توجه ویژه مسولان است.

شهرستان بیجار یکی از شهرهای استان کردستان است که دارای قدمت بیش از هفت هزار سال است و در حال حاضر بیکاری جوانان و مهاجرت خانواده ها در پی بیکاری فرزندانشان مهم ترین معضل آن است. دیار بیجار گروس دارای قابلیت های بالایی از لحاظ ذخایر خدادای است که استفاده بهینه از آنها نیازمند برنامه

شهرستان بیجار یکی از شهرهای استان کردستان است که دارای قدمت بیش از هفت هزار سال است و در حال حاضر بیکاری جوانان و مهاجرت خانواده ها در پی بیکاری فرزندانشان مهم ترین معضل آن است.

دیار بیجار گروس دارای قابلیت های بالایی از لحاظ ذخایر خدادای است که استفاده بهینه از آنها نیازمند برنامه ریزی بلند مدت مسئولان است.

بام ایران دارای معادن گسترده آهن است که فراوری آن و ساخت صنایع تبدیلی یکی از راه های مهم اشتغالزایی و ایجاد ثروت از طریق این ظرفیت ها و ایجاد اشتغالزایی برای جوانان جویای کار است.

کشاورزی و دامپروری یکی دیگر از ظرفیت های مهم شهرستان بیجار است که پس از گذشت سال ها هنوز به صورت سنتی قابل بهره برداری است.

اقتصادی کردن کشاورزی سنتی با استفاده از وسایل مدرنیته و پیشرفته یکی از مهم ترین راه های اشتغالزایی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کمبود نقدینگی،بالا بودن بهره های بانکی،بالا بودن قیمت مواد اولیه،کم بودن دانش استفاده از ماشین آلات کشاورزی پیشرفته مهمترین مشکل های است که در سر راه تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی پیشرفته در شهرستان بیجار وجود دارد.

مشکلات بانکی سد راه تولید کنندگان

نبود برنامه ریزی کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت در راستای توسعه شهرستان بیجار موجب عقب ماندگی در این شهرستان شده و همین عامل خود موجب دلسرد شدن جوانان تحصلیکرده جویای کار و به تبع آن خانواده های آنها می گردد.

هر چند ذکر این نکته لازم و ضروری است که ایجاد اشتغال در شهرستان بیجار فقط و فقط از طریق ایجاد صنایع تبدیلی و کارگاه های کوچک زود یازده امکان پذیر است .

توجه ویژه به شهرک های صنعتی و رفع موانع و مشکلات آنها از مهمترین راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

اگر پای صحبت هر کدام از جوانان جویای کار در این شهرستان بنشینید با دلی پر از غم داستان غم انگیز موانع بانکی بعنوان سد راه تولید شهرستان را برایت بیان می کنند.

در حال حاضر بسیاری از واحدهای کوچک شهرک صنعتی بیجار که صاحبان آن با هزاران امید و آرزو سرمایه خود را برای فراهم نمودن زمینه اشتغال برای جوانان دیار گروس هزینه کرده اند به علت مشکلات بانکی در صف تعطیلی قرار گرفته اند.

پای صحبت هر کدام از کارآفرینان بنشینید سخن اول و آخرشان عدم همکاری مسئولان ،سنگ اندازی های بزرگ ادارات مختلف و به ویژه عدم همکاری بانک ها است.

بالا بودن بهره های بانکی،نبود وثیقه و نداشتن خواب برای تسهیلات بانکی با مبالغ بالا از مهمترین مشکلات کارآفرینان در این شهرستان است که رفع این موانع همت بالا و برنامه ریزی مدیران اجرایی شهرستان را می طلبد.

توجه ویژه به پروژه های خاک خورده و رایزنی با مسئولان استانی برای گرفتن تسهیلات ویژه جهت راه اندازی آنها یکی دیگر از راه ههای ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار که در حال فرار از بیجار هستند است.

توجه به زیر ساخت های شهری،توسعه فرهنگی ،برنامه ریزی کارشناسی شده جهت توسعه مبلمان شهری،توجه به نیازمندی های اقشار مختلف شهرستان،اقدامات جهادی مسئولان در راستای برداشتن موانع عقب ماندگی در این شهرستان از مهمترین راه های توسعه یافتگی بام ایران است.
منبع خبر: http://bijarbameiran.com/news/677/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86.html
تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.